Gå til innhold

Kjøp av bil 40-80k 4x4 kraftig motor

Ranger emnet


Pål Åge

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny bil som er i prisområdet 40-80k. Det jeg setter krav til er en god og kraftig motor parret med 4x4 og helst lite rust. Bilen burde helst være stasjonsvogn for å få plass til ting og folk. Kan vel også legge til at jeg foretrekker manuell girkasse

 

Jeg vet at disse tingene kraftig reduserer hva slags utvalg jeg har og det jeg har sett på er Audi A6 C5 med 2.5tdi (180hk) eller 2.8 bensin. Er disse motorene bra eller er det noen gode alternativer for de kravene jeg har?

 

Er åpen for forslag til alle slags biler så lenge de ikke streifer for langt utenfor det jeg ser etter :)

Endret av Pål Åge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå etter tidleg subaru Impreza GT, og subaru Forester s-turbo. Knallgode bilar, lette å skru på, lette å trimme, generellt lite rust, knallbra firhjulstrekksystem, og innanfor prisklassen du nevner.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en Impreza hadde vært morsomt, men jeg vil gjerne ha mer plass enn det man får i en sedan eller hatchback. Får man Imprezaen som skikkelig stasjonsvogn? En Forester hadde vært litt så som så, det blir jo da en mini-SUV som er senket og i alle retninger for asfalt, om jeg skal ha noe for offroad så blir det vel heller en gammel HiLux eller Pajero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kun Impreza som hb eller sedan. Forester, on the other hand, er litt høgre enn ein vanleg bil, som ala A6'n, men framleis meget grei allrounder. Nokon dedikert skogsbil er det ikkje, men den er meir skogsbil enn ein A6. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier om Foresteren, det som er problemet. Den er ikke enten eller, den er litt av begge deler. Her i Narvik er det ikke noen stor nød for en hoved bruksbil som kommer seg fram i skogen, det kan fikses dedikert bil til det ved en senere anledning :)

 

Men om jeg får et kjempetilbud på noe som en Forester så sier jeg ikke nei, det er jo en grei bil i og for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår