Gå til innhold

Servotrøbbel etter verkstedbesøk

Ranger emnet


kaw100

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hadde min audi A4 på service forrige uke. Skiftet samtidig bremseskiver, klosser, reg reim og vannpumpe. Versktedet var ferdig en torsdag og jeg hentet bilen på mandag. Da jeg hentet den var alt ok. Dagen etterpå begynte servoen å bli vanskelig. Mye lyd fra motorrommet samt at rattet slår når jeg svinger. Kikket oppi servoolje tanken, det boblet som pokker oppi der og det var nesten ingenting. Trodde det var ett lukket system og at det ikke skulle bli tomt der. Bilen har aldri gitt meg problemer før nå. Det jeg lurer på er om trøbbelet med servoen kan ha kommet av at verkstedet skiftet reg reim el. Likenende? Virker nesten litt for mistenksomt at bilen trøbler av naturlige årsaker dagen etter jeg hentet den på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av forhjulene og sjekk om den svetter ved styrestaget armene som kommer ut der.

 

Ska sette den tilbake på verkstedet som gjorde jobben. Lurer bare på om det er mulig at de har driti seg ut når de gjorde utskiftningene. Isåfall kan jeg reklamere. Virker bare så usannsynlig at det er noe som kommer av naturlige årsaker dagen etter jeg henta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sette den tilbake på verkstedet som gjorde jobben. Lurer bare på om det er mulig at de har driti seg ut når de gjorde utskiftningene. Isåfall kan jeg reklamere. Virker bare så usannsynlig at det er noe som kommer av naturlige årsaker dagen etter jeg henta den.

 

Ingen som kan noe om motorrommet på audi A4? Finns det noen sjanse for at man har kommet borti servoen når man enten har skifta reg reim og vannpumpe, bremseskiver eller tatt storservice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vent til at servo resorvaret er tomt, og så starter du bilen og svinger heelt til venstre eller høyre. Om det kommer noen veeldig rare lyder helt i slutten før du når enden så vil jeg tro at det er tannstanga di som er gåen. Har samme problemer på min A4 nå, og får håpe for din del at det ikke er tannstanga som er gåen. Da jeg har lett i 2 mnd etter en brukt en da en ny koster 14.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår