Gå til innhold

Carisma 98' som er vanskelig � f� i revers


smismas

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har stadig store vanskeligheter med å få bilen i revers og 1. gir. Jeg kan tvinge girspaken inn i 1. men ikke i revers.

Dvs. jeg havner ofte på 3. giret når jeg forsøker å sette spaken i 1. gir.

 

Problemet er stort sett ikke tilstedeværende når motoren er varm, men om jeg har parkert med fronten inn på en parkeringsplass så risikerer jeg å bli stående i en 5 minutter før jeg får bilen i revers for å rygge ut. Har derfor begynt å parkere med girspaken i revers så jeg er 100% sikker p� at jeg kommer meg av gårde igjen. Problemet gjelder også når motoren er avslått, så om jeg ikke tar helt feil så utelukker vel det feil på clutchen? Er generelt en del slark i clutch og girene, men det er vel vanlig på en så gammel bil.

 

Noen som har opplevd noe lignende eller kan dra en konklusjon på hva som er gale utifra hva jeg beskriver?

Det hadde vært kjempe om jeg kunne fått en bekjent eller to til å titte på den istedenfor å levere den på verksted.

I tillegg vurderer jeg å selge og bare kjøpe meg en ny bil, men må vite sånn ca hvor mye kjøper må ut med for å få dette ordnet så jeg får trukket det fra salgsprisen.

 

 

For et par år siden opplevde jeg at bilen var vanskelig å få i revers et par dager. Noen dager etterpå fikk jeg satt bilen i revers for å rygge ut fra parkeringsplassen, etter dette fikk jeg den kun inn i 5. gir. Nå er ikke jeg noe ekspert på bil - men det viste seg at noe hadde forflyttet seg, slik at girene traff en vegg istedenfor å gå inn i sporene sine. 5. giret ligger visst på et eget spor så det var derfor det ikke ble rammet. Hendelsforløpet i forkant av det som skjedde den gang har vært annerledes enn denne gangen.

Fikk dette ordnet på merkeverksted for snaue 2000 kroner, men er det reellt at det skjer igjen allerede etter 2 år?

Mekanikeren sa at girkassen var i tipp topp stand så jeg tviler på den har fått større skader på 2 år

Endret av smismas
Æ,ø og å ble til html koder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår