Gå til innhold

Verdivurdering: 90' Audi 100 2.3 Quattro

Ranger emnet


CFDrift

Anbefalte innlegg

Som topic sier så ønsker jeg en vurdering fra dere der ute som er mere kjent med prisnivået på eldre Audier...

 

Har en bekjent som nå skal selge sin 90-modell Audi 100 2.3 avant quattro, men jeg er usikker på hva slikt ligger i på bruktmarkedet da jeg egentlig ikke er ute etter denne typen bil. Skal dra for å prøve den i morgen, men da hadde det vært greit med en liten peilepin innenfor pris.

 

Har på en måte lite lyst til å la den "gå" da den er så godt som strøken, kun gått 170 000 og har det meste av utstyr i tilegg til at han har eid den siden 92'.

 

Bilen er som tidligere sagt en svart Audi 2.3 10v avant quattro med 136hk og har følgende utstyr (som jeg for øyeblikket kommer på)

- Quattro med elektroniske sperrer

- Fint grått stoffinteriør med sportseter

- Elektrisk takluke (både positivt og negativt)

- Elektriske vinduer

- chrome rails

- Fine BBS-lignende alufelger fra 90'-92'

- Greie alufelger på vinterhjul (ligner POrschefelgene som man finner på mange 924/944)

- Nye vinter- og sommerdekk

- IKKE ANTYDNING TIL RUST

- Stort sett ripe- og bulkfri

- Nivåmat (en demper er slitt, så den må byttes)

 

Dette er altså en DØNN original bil som sikkert kan bli en bra showbil om man går over og gjør alt 110% strøkent

 

NOEN SOM KAN FORTELLE MEG HVA DETTE ER VERDT, både hva dere hadde krevd for bilen om dere skulle selge og hvor mye dere hadde ville punget ut for bilen...

 

har dessverre ikke bilder av bilen, men den ser nøyaktig slik ut:

[ATTACH]39993[/ATTACH]

 

Edit: fant et bilde fra i vinter på mobilen:

[ATTACH]39994[/ATTACH]

post-60807-13804855216835_thumb.jpg

post-60807-13804855217027_thumb.jpg

Endret av CFDrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første du postet, er pre-facelift (t.o.m. 1987 årsmodeller) og en CC modell (classic - basic utstyrt). Dens quattrosystem er 1.gen Torsen 4-trekk, med manuelle sperrer på front-, midt- og bakdiff.

 

Den aktuelle bilen er en facelift (f.o.m. 1988 årsmodeller -som også droppet CC/D/S utstyrs-betegnelsene). Dens quattrosystem er 2. gen Torsen 4-trekk, med elektronisk sperre på bakdiff som kobler seg ut ved hastigheter over 30km/t.

 

Prisen er vanskelig på disse bilene...

Jeg kjøpte nettopp en 91mod (aller siste prod.utgavene av disse typ44/C3-chassie bilene) 100quattro Avant 2.3E, til 3500,-. Men det var for å berge den fra huggeriet. Eieren var på tur dit med bilen, da jeg fikk nyss i den! :) Men det var noen feil med den da, dog ingen alvorlige. ;)

 

Alt i fra 3.500,- for et "vrak" og opp til 50.000,- for en "strøken" og velutstyrt eksemplar, vil jeg kunne anslå. Disse bilene er undervurderte og kjennerene vil nok betale noe mer, for et bra eksemplar. Derav vil nok markedet være noe snevert, mtp salg.

Dette er tross alt biler som kan fort rulle en 4-500.000km, med å følge serviceintervallene! Og meget komfortable biler, å kjøre.

 

Jeg må bare ønske lykke til med prøveturen i morra da. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår