Gå til innhold

Motorlampe, og mye eksos

Ranger emnet


Xseveen

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg spør her igjen, siden jeg hver gang har fått akkurat de svarene jeg har trengt tidligere.

 

Jeg har en Baleno 2001 mod. Motorlampa mi har lyst lenge nå, jeg har byttet coilene, jeg har også byttet egr ventil, men lampa lyser enda.

Jeg har lagt merke til en spesiell ting, og det er hvis det står på tomgang i ca 15 min, så kan jeg røyke ned en hel parkeringsplass med eksos, når jeg begynner å kjøre.

Noen som har en anelse om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt diagnose før du bytter deler,motorlampen lyser for og varsle att noe er galt.

Ring rundt på verksteder og få pris på diagnose,bør ikke koste mer enn 400-500kr for feilsøking og sletting av koder.

Er kansje noen som har diagnose her på forumet i ditt område,http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt diagnose før du bytter deler,motorlampen lyser for og varsle att noe er galt.

Ring rundt på verksteder og få pris på diagnose,bør ikke koste mer enn 400-500kr for feilsøking og sletting av koder.

Er kansje noen som har diagnose her på forumet i ditt område,http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html

 

Jeg har hatt den på Suzuki verksted Berg Auto. De har tatt diagnose og fikk opp feil på egr ventil og en "generell" feil (egr ventil har blitt bytta). Men lampa lyser fremdeles. Problemet med diagnosen, er at den viser en "generell" feil, som kan være mange forskjellige ting, sier dem til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis feilkoden er en feil med EGR. så er det ikke ALLTID bare å bytte EGR ventil så er problemet borte. Selvom det er det som vanligst skjer på verkstedet da det fort koster penger å feilsøke. Her kan det være elektrisk feil. Men de sletta vel feilkodene etter egr ventilen er bytta? Og hva er kodene du får opp igjen? De skriver vel hvilke feilkoder du får, på regninga??

 

Uansett. Du må sjekke hva motorlampa sier. da finner du feilen.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis feilkoden er en feil med EGR. så er det ikke ALLTID bare å bytte EGR ventil så er problemet borte. Selvom det er det som vanligst skjer på verkstedet da det fort koster penger å feilsøke. Her kan det være elektrisk feil. Men de sletta vel feilkodene etter egr ventilen er bytta? Og hva er kodene du får opp igjen? De skriver vel hvilke feilkoder du får, på regninga??

 

Uansett. Du må sjekke hva motorlampa sier. da finner du feilen.

 

Jeg så igjennom alle kvitteringene mine fra det jeg har betalt, og der har ingen skrevet noen som helst feilkoder.

Jeg dro opp på Berg Auto idag, og spurte om hvorfor de ikke skriver hvilken feilkoder som er målt i kvitteringa, og det hadde han ingen god forklaring på. Jeg ba dem så om å gjøre en diagnose. Da fikk dem følgende feilkode: P0420

Det de sa er at jeg har en defekt katalysator.. Stemmer det?

Denne feilen har kosta meg 10 000 kr. Nå sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har blitt lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold [h=4]Possible Causes[/h]

  • Leakage in Intake and/or Exhaust System
  • Catalyst faulty
  • Oxygen Sensor(s) faulty
  • Oxygen Sensor(s) Control faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check Intake and Exhaust System for Leaks
  • Check Catalyst
  • Check Oxygen Sensor(s)
  • Check Oxygen Sensor(s) Control
    • Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår