Gå til innhold

Klimaanlegg kaputt. Ødelagt kondensator. Bytte selv?

Ranger emnet


Vectraline

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min inne til service og fikk påpekt at airconditionanlegget mitt ikke fungerer. Dette var jeg fullt klar over, men trodde det var en quick fix, med å bare fylle på ny gass. Men det var det ikke.. Det var visstnok en kondensator som var ødelagt. Dette var også visstnok en vanlig feil på v50. Jaja, tenkte jeg. Hva vil dette koste meg da? 9000kr takk.. Og dette var i sverige, så jeg tørr ikke tenke på hva det vil koste i norge.

 

Så saken er enkel.. Jeg har ikke råd til dette. Så jeg må gjøre det selv.

 

Har god greie på å skru. Har byttet reg.reim, topp, hjullager, ventiler og radiator på gamlebilen min.. Så da er spm. Klarer jeg å bytte denne "kondensatoren" selv? Selve delen kostet litt over 3000kr i sverige. Så det er nesten 6000kr i arbeid.. Så da går jeg ut ifra at det meste av fronten må av.. Dette er greit, for jeg har god tid...

 

Så spørsmålet er.. Går det greit å bytte denne kondensatoren selv? For deretter å bare dra til et verksted og fylle gass?

Og hvilken type kondensator er det jeg trenger?? Har en 09-mod 2.0l med manuell girkasse. Er ute etter den billigste, da jeg skal selge bilen min asap.. Dette er også litt av grunnen til at jeg ikke vil ha så store verkstedutgifter på den nå..

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv huggerene i ditt område om du demonterer selv pleier du og få avslag i pris,gass kan du kjøpe på ebay uten att eg har egenerfaring det følger som oftest med påfyllingsstykke og det er masse videoer på you tube hvordan dette gjøres om du bestiller må du finne gass som det er olje i det selges også olje utenom.Hvordan det er med frakt på R123a og import vett eg ikke men ser flere sender til norge.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår