Gå til innhold

Advarselslampe for motrodiagnose


Zanto

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg er nettop kommet hjem fra Danmarks ferie og Advarselslampen for motrodiagnosen begynte å lyse nå.

 

Er det noen som kan forklare meg hva dette betyr?

Jeg er også nettopp blitt arbeidsledig, så kommer dette til å kose mye?

 

Mb-c180-2005

 

Takk

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tatt ein diagnose den vil fortelle deg hva som forårsaker lyset,verksted tar ikke så mye for ein diagnose ta og hør litt rundt på forskjelige verksteder du bør ikke betale mer enn 300-400kr for ein diagnose.

Det kan være det er dyrere på merkeverksted.

Lyset betyr att ECU(computeren i bilen) ikke har kontakt med ein av sensorene eller att ein av sensoren får feil verdier er øydelagt etc,kan være dårlig kontakt eller det kan være noe mer komplisert.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og start/stopp bilen fem ganger etter hverandre.

 

Hva vil det hjelpe for?

Det er bensin og ikke diesel.

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan resete koder men da vil det også forsvinne etter 5-6 kjøreturer,må nok lese av koden det tar ein halv verksted time og gjør dettte.

Om ein sensor er øydelagt kan du starte og stoppe bilen så mange ganger du vil uten att koden forsvinner.

Du skriver advarsel lampe for motordiagnose,rekner med det er den gule lampen med bilde av ein motor du meiner?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du blitt lurt vil eg sei,det er alfor mye meine møller tar 300-500kr for diagnose.

1500kr e rein svindel om ikke det ligger reperasjon i prisen.

Kommer an på biltype det, det er veldig forskjellig hvor lang tid det tar. Ingen Møller forretning gjør dette for 300 kr, husk at utstyret skal betales også

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker ofte merkeverksted egne diagnoseapparat som hører til merket,møller tar kansje forskjelig pris rundt om i landet men her tar de betalt for ein halv time for feilsøking og sletting.

Når det kommer til vanlig verksted bruker de ofte ein håndholdt dyr scanner som tar de fleste merker enkelt og greit,uansett så er det ikke så mange forskjelige protokoller og det følger med de forskjelige pluggene du trenger.

Her er det protokollene som blir brukt på de 40mest kjente merkene:ISO 9141-2, K / L Lins, blinkende kode, SAE J1850-VPW, SAE J1850-PWM, CAN ISO 11898ISO15765-4, Highspeed, Middlespeed, Lowspeed og Singlewire CAN

I dag får du håndholdt skanner til 15000kr som tar alle disse protokollene altså over 40 merker,du velger merke og model og om du skal feilsøke og slette så tar ikke dette lang tid.

Skal du programere nøkler og andre ting tar dette mer tid og krever ofte merkespesifikt utstyr/maskin.

Uansett er 1500kr landeveisrøveri for og finne slette feilkoder på ein vanlig bil,på biler før 96 er det litt forskjelige plugger men med overganger så kommer du ofte inn på også disse uten og endre programet.

Eg forstår godt att ting koster i Norge men ein diagnose burde på det mest vanlige bilmerkene ikke koste mer enn 600kr

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er det letteste og billigste og prøve først. For å se om feilen forsvinner og om den eventuelt kommer tilbake. Det sikreste er å ta en diagnose. Tok selv diagnose på merkeverksted og betalte 1500 kr for det.

 

Det tok ca 20-25 min og kostet 417 kr.

 

Feilen var at bilen fikk for lite drivstoff. Men det var i orden sa han. Lampen gikk vekk på fredags kveld, men jeg tok diagnosen uansett.

 

Men ett lite kjapt som, bilen skal på service om ca 1500km.

Men det står service B i displayet. Hva menes med "B"

 

Takk for svarene folkens. Alltid like hjelpsomt her inne :)

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår