Gå til innhold

Billig nummer 2 bil, erfaringer med pizzabil?

Ranger emnet


BilenBrum

Anbefalte innlegg

Hei!

Behovet for en nummer 2 bil har så smått meldt seg.

Har en Prius 2013 til "hverdagsbruk", så dette trenger virkelig ikke være allverden. Den skal kun brukes til å frakte litt søppel, varer og trekke en lett henger i ny og ne, samt litt lokalkjøring.

 

Kravene er som følger

 

- BILLIG (Maks 30 000, men jo billigere jo bedre)

- Romslig lasteplass og mulighet for takgrind

- Hengerfeste

 

Kravene er altså ganske så beskjedne.

 

Har fundert litt på kassebil på grønne skilter, da f.eks Berlingo/Partner eller Kangoo.

Hvordan er disse bilene som bruktbil? Mange feller? Mye å se etter? Andre alternativer som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlingo/partner er bedre enn kangoo. Større, bedre å kjøre og bedre kvalitet(mitt inntrykk). Sjekk at bilen ikke "skrever" bak, da må bakstillinga byttes. Disse bilene har torsjonsfjæring bak, som er omtrent vedlikeholdsfritt. Men hvis bilen skrever og/eller knirker i bakstillinga må alt byttes og det kan bli dyrt. Ellers skal det være gode biler etter mitt inntrykk. Kjøp helst diesel.

 

Styr unna caddy i denne prisklassen, mye rust og tull.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøre partner på jobb,den får nesten aldri service eller stell alikevel starter den hver gang og går som ei klokke.

E ein diesel motor under panseret men har ikke peiling på størelse,er imponert over hva den bilen tåler.

Den er gått 170 000km og det har aldri vært noe tull.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en Ford Connect 2004 i jobb, den får rikelig med med service og vedlikehold, allikevel blir det stadig ødelagt noen deler, bilen er generelt sett ikke god å kjøre, og går forferdelig dårlig! :)

 

Nå må det sies at denne ble brukt som en arbeidsbil hos ett annet firma før firmaet jeg jobber for kjøpte den, hvordan den ble kjørt der er uvisst.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mye rart om connect... og samme med opel combo, ville styrt unna der også.

 

Nei Berlingo/Partner er nok tingen i den prisklassen :).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg istemmer og her i at berlingo/partner er det beste valget. Har berlingo nummer to nå, og den har nå kryssa 300 000. hatt den siden ny, og jeg kan vel telle antall verkstedbesøk for annet enn service og vedlikehold på ei hånd..

 

bakstillinga er heller ikke så ille... fikk bytta mi nå i danmark... kosta litt over 6000 kroner ferdig montert.

 

Ellers er vel vanlige feil defekte svinglager forran, med medfølgende knekte framfjærer, sett bort ifra dette er dette biler som går og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Ford Connect, større møkkabil skal man lete lenge etter, alt over 100 000 km er å regne som bonus!

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår