Gå til innhold

Kjøpsråd Audi RS2

Ranger emnet


Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer kjøp av RS2, men er lite kjent med disse bilene. Vil ha en "prosjekt bil" og da tenkte jeg at den er passende :) Er det spessielle ting man må passe på ved kjøp av disse bilene? Regner med at flesteparten allerede er ihjelkjørt, men det må man vel regne med på denne typen biler.

 

Har sett litt på den i lenken under her og vurderer den sterkt. Er det noen som har kjennskap til denne?

 

Audi RS2 Avant 1994, 234*000 km, kr 138*980,- -

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange RS2 er i en oppsiktsvekkende bra forfatning da mange av de er eid av entusiaster. men ja, man finner også eksemplarer som har hatt mange eiere - der alle har brukt bilen i mangel på vett. Disse bilene ville jeg styrt unna.

 

Hva mener du med prosjektbil? Alt for mange klassiske Audier med mye motor slaktes eller bygges ofte om til doninger som er lite lovlige på vanlig vei. Håper du ikke er en i denne rekken, men er ute etter en bil for å holde den i god stand, og som etterhvert bare stiger i verdi :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sende forespørsel til statens vegvesen om du har reg nr,der får du info om tidligere eiere og resten av data de har på bilen.

Link:Kjøretøyopplysninger - vegvesen.no

Såg veldig velholdt ut den RS2,håpe den får ein eiger som steller fint med den som quattro sier :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange RS2 er i en oppsiktsvekkende bra forfatning da mange av de er eid av entusiaster. men ja, man finner også eksemplarer som har hatt mange eiere - der alle har brukt bilen i mangel på vett. Disse bilene ville jeg styrt unna.

 

Hva mener du med prosjektbil? Alt for mange klassiske Audier med mye motor slaktes eller bygges ofte om til doninger som er lite lovlige på vanlig vei. Håper du ikke er en i denne rekken, men er ute etter en bil for å holde den i god stand, og som etterhvert bare stiger i verdi :)

 

Målet er å finne en som er så orginal som mulig å gjøre den 100% strøken og eventuelt sette den tilbake i orginal stand om jeg ikke finner en som er det :) Grunnen til at jeg ønsker å ha det litt som prosjekt er fordi jeg liker å skru bil og dette i kombinasjon med at jeg jobber 2-4 rotasjon gjør at jeg kunne tenkt meg å finne et eksemplar som ikke var ferdig restaurert.

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall kan du gjerne velge en billigere RS2, altså en som er noe å gjøre med, ikke en som allerede er et smykkeskrin ;) Den i linken din er da sikkert grei, bare den ikke er mis-/opp-brukt ;)

 

Er det noen gode pointers på om den er mis-/opp-brukt? Ut i fra det jeg leser på nett så ser det ut til at det nesten bare er gearkassen (1. og 2. gear) som er problematisk på dem og en god indikator på om den er kjørt hardt.

 

Edit: ser at når jeg bruker lenken rainman delte at den ikke har vært registrert noe lenge på den eieren som har den nå.. "Registrert første gang på eier 22.05.2013". Egentlig ikke noe bra tegn.

Endret av Frankjakobsen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår