Gå til innhold

Motorlampe lyser på min Audi a6 avant 1,8t quattro 2004. Diverse problemer.

Ranger emnet


ØrjanG

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Har litt problemer med bilen min. Det startet for ca 3mnd siden, da bilen plutselig mistet all kraft og bare vibrerte kraftig under pådrag, samt at motorlampen blinket. Byttet tennspole på sylinder 1 og bilen ble frisk igjen. Så skjedde det samme igjen, og jeg byttet tennspole på sylinder 2. Etter tredje gangen med samme elendighet byttet jeg resterende tennspoler pluss pluggene. Nå har jaggu meg den irriterende motorlampen begynt å lyse igjen og jeg frykter at bilen vil streike i nær fremtid. Jeg kjørte bilen til nermeste verksted (ikke et merkeverksted for Audi) og de kunne ikke finne noe annet enn at jeg har maks 0,5bar ladetrykk under kjøring. Er dette riktig ladetrykk på denne bilen? Og kan dette være grunnen til at motorlampen lyser nå?

 

Problem nummer 2 er at airbaglampen min lyser konstant, og de på verkstedet jeg nevnte ovenfor fikk ikke kontakt med airbag systemet fordi de ikke hadde VAG com. Har dere noen forslag på hva som gjør dette, og er det eventuelt en dyr rep?

 

Takker på forskudd ydmykt for alle svar!

 

Mvh ØrjanG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kommer man biligere fra det om man bruker et verksted som vet og kan - i ditt tilfelle Møller ;) Coilene på den motoren er en kjent svakhet da de er tåpelig plassert - inntil motortoppen uten videre muligheter for kjøling. Hvorfor bilen nå ikke er helt samarbeidsvillig finner du enklest ut ved å ta en diagnose, det er mye bedre enn å skifte deler etter elimineringsmetoden ;)

 

Det er en egen tråd her inne der vi/noen stiller opp med diagnoseutstyr for en billig penge - http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html P o p i c a holder til i fylket like nord for deg og er nærmest deg i avstand. Han kan være en mulighet om det ikke blir for langt unna :)

 

Når det gjelder airbagproblemet så tipper jeg feilen er N95, altså igniter på førersiden. Problemet er som oftest sleperingen i rattet som er slitt, ingen stor sak å bytte :) Igjen, for å være sikker så er diagnose tingen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da fikk jeg tatt diagnose på bilen min, og det ble ikke funnet noe feil på motoren, utenom en temperaturmåler. Motorlampa lyser enda da, kan temperaturmåleren stå for dette?

 

Ellers så var grunnen til airbaglampa en løs ledning. :)

 

Noen som vet va normalt ladetrykk på denne bilen er? Fikk målt trykket her om dagen, og bilen min ladet maks 0,5 ved kjøring! Synes dette høres litt lite ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er eneste feilkode som ligger inn på motoren så er det nok den som er synderen. Tempføler for motorstyring om jeg husker riktig så sitter den ganske langt oppe på baksiden av motoren. Sitter festet med et klips.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår