Gå til innhold

Astra H feiltenning

Ranger emnet


skøyvind

Anbefalte innlegg

Hei!

 

har fått opp noen feilkoder på Astraen min. (H 2004 mod, 1,6 twinport)

 

P0300 Random /multiple cylinder misfire

P0301 cylinder 1 misfire detected

P0302 cylinder 2 misfire detected

P0303 cylinder 3 misfire detected

P0304 cylinder 4 misfire detected

P0314 single cylinder misfire (cylinder not specified)

 

har også en P0313 som jeg ikke vet hva er.

 

får også en Open Loop Fault på fuel system 1.

 

Har hatt litt rykking under pådrag en stund, men det har bare vært avogtil (trodde dette var fra en dårlig lambda eller MAF føler). Kjørte fra sunnmøre til sørlandet, og fra sørlandet og nesten helt hjem uten problemer. Stoppet for å kaste noe søppel, og etter jeg tok løst igjen lyste motorlampa for eksosrensesystemet, og bilen begynte å rykke. Først litt, men etterhvert en del. Virket også som at bilen gikk dårligere. Fusker når den går på tomgang nå, og helt til jeg kommer over ca 3000 omdreininger. Har prøvd bilen med og uten MAF tilkoblet, men merker ikke noe forskjell.

 

noen som har vært borti noe lignende?

 

Bilen var akkurat på service, men ingen ting galt ble lagt merke til der..

 

Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg slipper å ha bilen på verksted:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er coilen byttet, og bilen går bedre enn noen gang :D Takk for tipset Opeldude!

Har fått slettet feilkoder og alt er bare vel. Da gjenstår det bare å bytte plugger.

 

Litt usikker på elektrodeavstanden. På Skruvat.no kommer det opp 0,9mm avstand på pluggene til bilen, mens jeg har lest på nett at de står 1,35 i Haynes manualen.. Vet du dette Opeldude?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Bilen har nå gått 210000. Feilkodene har kommet tlbake. Plugger og coil skiftet. Motorlampe lyser konstant, og etter lengre tids kjøring blinker lampa, og bilen hoster, rykker og har lite effekt/pådrag. Restart på bil og lampa lyser bare ( drn lyser konstant hele tiden og har gjort det i et år) Har merket litt kjøkevæske i olja ved siste skift. Bruker olje, men mindre enn det står i manualen. Feilmelding på alle sylindre og main controll unit. What to do? Bilen er ellers god og fin. Synd å vrake  bilen bare på grunn av dette. Mvh trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår