Gå til innhold

kjente problemer med passat 2010mod?

Ranger emnet


sonjo

Anbefalte innlegg

Er sansynligvis en commorail dette, men har den pumpedyse, så er det svakhet på høytrykkpumpe og dyser. Andre problemer, parkbrems- el.motorene sprekker og korriderer innvendig så forårsaker bremsa henger spesielt på vinter, pumpa i tanken har en tendens og ryke en plass mellom 100.000-150.000km, dørlåser/wire ryker, har den parksensorer så korriderer den i "krommen" i grillen som forårsaker mye undøvenig alarm. Er vel og noe med DSG og styreenheter, mulig det er på eldre modeller.

 

Tror faktisk den du tenker på har 7 trinns kasse som er en helt annen type en de gamle 6 trins DSG.

 

Er nok flere her inne så kan opplyse om forskjellig, ellers finner du mye info v/ og søker litt. Er mange tråder om Passat 3c :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sansynligvis en commorail dette, men har den pumpedyse, så er det svakhet på høytrykkpumpe og dyser. Andre problemer, parkbrems- el.motorene sprekker og korriderer innvendig så forårsaker bremsa henger spesielt på vinter, pumpa i tanken har en tendens og ryke en plass mellom 100.000-150.000km, dørlåser/wire ryker, har den parksensorer så korriderer den i "krommen" i grillen som forårsaker mye undøvenig alarm. Er vel og noe med DSG og styreenheter, mulig det er på eldre modeller.

 

Tror faktisk den du tenker på har 7 trinns kasse som er en helt annen type en de gamle 6 trins DSG.

 

Er nok flere her inne så kan opplyse om forskjellig, ellers finner du mye info v/ og søker litt. Er mange tråder om Passat 3c :)

Det er kun 2.0l Tdi 16v 05-07mod som sliter med dysene, og de får du bytta gratis uansett om bilen er import eller ikke.

Parkbremsen er heller ikkeno tema på `10 modellene, samme med pumpa i tanken.

Pumpedysemotor i Passat ble borte sent i 2008. Nye 2litern med 4motion har 6trinns DSG, kun Tiguan og T5 som har 7trinns kassa med 4motion.

 

Det jeg ville vært mest skeptisk til her er DSG kassa. Den er DYR å reparere når Mekatronic eller kassa ryker.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 2.0l Tdi 16v 05-07mod som sliter med dysene, og de får du bytta gratis uansett om bilen er import eller ikke.

Parkbremsen er heller ikkeno tema på `10 modellene, samme med pumpa i tanken.

Pumpedysemotor i Passat ble borte sent i 2008. Nye 2litern med 4motion har 6trinns DSG, kun Tiguan og T5 som har 7trinns kassa med 4motion.

 

Det jeg ville vært mest skeptisk til her er DSG kassa. Den er DYR å reparere når Mekatronic eller kassa ryker.

 

Byttet gratis dyser?? Fikk ikke jeg ihverfall. Tok det på forsikringen, og takstmannen styrte med Møller angående dette. Dem sa at garanti var utgått og at den var import. Han fikk diverse papirer på dette. Så ble tilslutt at jeg måtte ut med en egenandel og bilen ble satt på et verksted i Rommnes gruppen etter ønske fra forsikringselskapet mitt.(sikkert billigere)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden ble det aksjon på dysene på 2.0l Tdi 16v ja. De dysene med "feil" delenummer (de som ryker) blir byttet kostnadsfritt uansett årmodell, kilometerstand og om bilen ble kjøpt ny i Norge eller ikke..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden ble det aksjon på dysene på 2.0l Tdi 16v ja. De dysene med "feil" delenummer (de som ryker) blir byttet kostnadsfritt uansett årmodell, kilometerstand og om bilen ble kjøpt ny i Norge eller ikke..

 

Det er jo en dyr reperasjon. Tok alle mine 4. Sluttregningen kom vel på rundt 30.000kr inkl deler og arbeid. Ble og byttet ledningsnett.

 

Er det noen form for garanti på de forbannade håndbremsegreiene? Mine begge har en stor sprekk i plasten på selve motoren. Tok dem av i vinter og demonterte, renset, smørte og limte dem i sprekken. Varte ca en uke, så tullet dem igjen... Ser litt på ebay på nye motor/komplette calipere, men blir ikke helt klok på noe der. Priser ligger vel på en 3000-5000kr for begge komplett levert i posten.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, var vanskelig å finne en bil som jeg ville ha som hadde manuell, jeg selv foretrekke no manuell, men auto går no greit det også... Dyseproblem har vel ikke 2010 modellene eller? handbrekkopplegget til 2010? er det dårlig eller finnes det noe forsterket greier eller? Den bilen jeg så på var veldig godt utstyrt iforhold til de jeg har sett her på nett i Norge og til en vettig pris og :) men får se hva man finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår