Gå til innhold

Hvilken hastighet benytter dere 6 gir?

Ranger emnet


glx-rider

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjører en 2.0 tdi 4 motion med 6 gir manuell kasse og synes det ofte er "vanskelig" å benytte 6 gir. Kjører mye på E6 i alt fra 100- 120 men føler at 6 giret ofte blir litt høyt her og lurer nesten på om det er noe galt med bilen.

 

Dette fordi når jeg forsøker å holde 120 konstant så havner jeg på ca 2000 omdreininger og får da en svak risting i bilen som kan sammenlignes med å kjøre på et for høyt gir. Dette gir seg med litt kraftigere gasspådrag men da er vi godt over 120 og mest sannsynlig over det gutta med lys på taket på bilene er fornøyd med å la passere....

 

5 gir fungerer fint på disse hastighetene men bruker også mer guffe....

 

Når benytter dere 6 gir og bør jeg mistenke at det er noe tull med golfen min?

 

 

Gått 113000, svinghjul ikke byttet, men mistenker at bilen har vært kjørt veldig pent og mykt før jeg kjøpte den...

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stå i instruksjonsboken hvilken hastigheter du kan bruke i de forskjelige girene,vist den rister ved 2000rpm kan det virke ut som noe ikke stemmer.Har ikke eg kjørt din type bil men har kjørt skoda superb ein god del i sommer den har 1.9tdi og der holdt eg 80-90kmt fint i sjette gir.

Prøv og se om ein diagnose kan gi deg noen svar.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Kjenner ordet svinghjul gjør meg helt kvalm... Angrer på at jeg ikke sjekket og tenkte over dette ved kjøp av bilen, men tenkte at når man kjøpte en dyr bil som hadde gått lite, gjort alt hos VAG og så strøken ut innvendig og utvendig så skulle man være trygg men.....

Dritt at sånn dukker opp når jeg kun har eid bilen i 2 uker og den allerede har vært innom møller en gang i mitt eie....

 

TL3518: Har du en kort forklaring på hva svingningsdemper er og om den er like dyr å fikse som svinghjulet?

 

Noen som vet ca prisen for å bytte evt svinghjul i sverige?

 

Har en verkstedtime den 6.8 for å bytte haldexoljen så får nevne dette problemet for de da og krysse fingrene for at det ikke er det verste.....

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vært på sjekk hos møller idag samtidig som jeg fikk byttet haldexoljen og fant ut at det var svingningsdamperen bak slik noen lenger oppe foreslo.

 

De skulle ha 8500 for å bytte denne. Er dette en syk pris eller kan jeg regne med å betale ca det samme andre steder?

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår