Gå til innhold

vw passat 1.8 T sjølbygging av eksos!

Ranger emnet


kloster95

Anbefalte innlegg

trenger litt tips til bygging av ny eksos, per dags dato kjører jeg 1.8 T med stage 3 chip, cat back eksos 2.5"/2" og K&N filter innsats.

har nå lyst på bedre lyd fra bilen, har og verksted som kan brukes med både TIG og MAG sveise aparat og alt jeg trenger, og all erfaring er god erfaring, hvorfor ikke da mekke sammen eksos selv, trenger tips og innspill, plan er og kjøre 3" fra turbo og helt bak, med race cat og en mild lyd demper i slutten som er mulig og bytte vekk om det ønsker lett da bilen blir brukt av andre en meg da jeg reiser offshore, får tak i et orginalt eksosanlegg til passat 1.8t stasjonsvogn, selv har jeg sedan, noen som vet om dette er forsjeld? begge er FWD. tenker og bruke det som en slaks "mal" dette blir da gjort for fun og erfaringen sin del, da jeg har et bra cat back eksos på nå, tenker og bruke biltema eksos rør, bøye til, kappe og sveise selv. setter stor pris på tips og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge motorene samme motorkode,på min golf4 stasjonsvogn er det likt til den andre katalysatoren etter kat er delene ganske like men lengden er ikke heilt lik dette gjelder når motorkoden er den samme.På noen er det også små forandringer på eksos på 2001 og på ein 2002 model.

Du skriver du har cat back eksos hvorfor ikke bygge fra eksos manifoilen ned til cat back eksosanleget,det er greit prosjekt til og begynne med :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun tenkt å ha race cat, og muligheten for og bytte ut enden med en lyd demper om lyden blir for stor da andre skall bruke bilen, tenker å bare ha 3" rett ut med race cat'en for og få best mulig lyd, begge motorene er AEB altså 1.8 Turbo motor, den andre bilen er en 1999-2000 men skall ikke ver noen stor forandring i anlegget, cat back anlegget har 2 lyd dempere, den ene går bare ut før bak akslingen og skaper dårlig trykk og mye lyd demping noe som jeg ikke er ute etter, har heller ikke lyst å drive å kappe av på cat back anlegget som fungerer og klarer og komme gjennom EU kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske likt men hadde jekket opp bilen og lagt malen under att det ser likt ut,tror uansett att du ikke skal stole blindt på denne malen.

Eg hadde målt lengden på eksosanlegget fra stasjonsvogna og så målt lengden under bilen bør gi deg ein peikepinne på hvor stor forskjell det er.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår