Gå til innhold

Høytrykkspyler (igjen..)

Ranger emnet


jvc1986

Anbefalte innlegg

Sitter å kikker på 2 høytrykkspylere etter at min 2 år og 2 mnd gamle Karcher 3.695 tok kvelden nå 2 mnd over garantitiden.

Har hatt den på service tidligere, men for en annen urelatert feil.

 

Nå er jeg drittlei Karcher skiten, og kikker på noe bedre, har sett meg ut et par modeller fra Stihl (samme koblinger som Nilfisk, kanskje produsert av dem og, maskinene likner veldig iallefall).

 

Har sett på RE163Plus, 150bar og 650l/t til ca 4000,-

Men for "bare" 2000,- mer kan jeg få RE361, 180bar og 1080l/t, dog uten trommel og tornadolanse, også går den på 3 fas, men det har jeg i garasjen, så ikke noe stort problem.

 

Alternativt et Nilfisk Poseidon 2-29XT, men den koster omtrent det samme som jeg kan få den RE361 for.

Evt. må jeg gå ned i størrelse til noe likt den jeg hadde, Nilfisk E145.2 eller Stihl RE128Plus, tror de ligger på rundt 130 bar og 500l/time

 

Brukes stort sett kun til bilvask, og da er kanskje den største litt overkill.. Har murhus, så kan ikke bruke det som unnskyldning heller..

 

Noen som har gode innspill?

 

re-163-k.jpg

re361k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kunne sikkert levert den inn igjen, men når det skjer slikt med en såpass ny maskin, som er brukt kanskje 20 ganger, så tyder det på elendig kvalitet i mine øyne og da gidder jeg ikke sitte uten spyler i 3-4 uker mens de prøver å fikse den igjen.

Da satser jeg heller på å kjøpe noe bedre, har heller aldri vært helt fornøyd med den, litt for liten vannmengde og smal stråle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår