Gå til innhold

Akkurat fått meg 944 og det er alvorlig til besin lukt når jeg åpner vinduene ?

Ranger emnet


Vegard S

Anbefalte innlegg

hei, jeg har akkurat kjøpt meg en 944 83 modell og den går jevnt og fint, er veldig fornøyd men jeg har et lite problem og det er at når jeg kjører og åpner vinduet eller vinduene så kommer det alvorlig til besin lukt, du merker det med en gang du åpner opp og med en gang du lukker igjen så stopper det.

 

jeg har kjørt for så og stoppe bilen og løpe rundt som en tulling og lukta meg rundt helle bilen, men jeg kan ikke finne et eneste tegn til lekkasje etc... jeg leste litt på andre forumer på engelsk hvor det sto at det kunne skyldes "charcoal canister" og det skal vist være den delen som fører bort bensin gas eller noe sånt ;)

 

jeg setter veldig stor pris på hjelp :) hadde vært veldig fint vist noen kunne hjulpet meg og finne ut hvor denne delen befinner seg

 

Mvh Vegard S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! jeg gikk over helle bensinsystemet men klarte ikke og finne noe, til slutt demonterte jeg helle bakstellet for og komme til tanken og fant små sprikker i den, jeg la merke til at jeg ikke luktet noe når jeg kjørte med under halv tank, dette kommer av at vist du fyller mer en halv tank blir det for mye trykk i tanken av bensin dampen og det kommer ut av sprikkene som gjør at det begynner og lukte i bilen :) må mest sansynlig bare besøke en blikenslager eller et verksted og få loddet eller sveiset tanken for så og bytte til en ny ventil som slipper mer damp/gass gjennom.

 

Mvh Vegard S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår