Gå til innhold

Er man pliktig til å stoppe for Satans Veguvesen?

Ranger emnet


Joakim Berntsen

Anbefalte innlegg

Haha, du burde jo levere inn førerkortet ditt umiddelbart.

 

Folk i uniform, uansett om det er vektere, politi, brannfolk eller noe annet, er helt vanlige folk som har en helt normal jobb. Og du må bare innfinne deg med at noen bestemmer over deg i visse situasjoner.

 

Du er ikke 3 år (antar jeg) - på tide å bli ferdig med trassalderen nå...

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trådstarter spurte om hans handling kunne straffes. Jeg tok da og skrev med hva loven sier,ingenting annet.

 

Men fra deg måtte det jo komme hvor idiotisk loven var og de ansatte i SVV.

Det er helt greit og være uenig men når lovteksten er som den er så må til og med du forholde deg til den.

 

 

Når noen beskylder meg for å vri på ting så synes jeg de skal gå litt i seg selv. Tapt argumentasjon er når det går over fra sak til person.

 

Jeg har ikke gått fra sak til person, det er det du som har klart med flere personer i "den andre tråden" og nå denne tråden!

 

Når det gjelder lover og lovtekst, "straff" og (mangfoldige) ansatte i stat, så må jeg vel få lov å ha "min mening" om dette såvel som du har din mening.

 

Du har vridd deg og dine meninger frem og tilbake i "den andre tråden" fra begynnelsen og så fjernet hauevis av (bevisene) dine innlegg.

 

Mitt innlegg #24 i denne tråd var ikke rettet til deg personlig, den var rettet til "de som styrer og bestemmer" i dette land, så jeg ser ingen grunn til at du skulle kommentere mitt innlegg som du gjorde i dine poster #25 og #27.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du burde jo levere inn førerkortet ditt umiddelbart.

 

Folk i uniform, uansett om det er vektere, politi, brannfolk eller noe annet, er helt vanlige folk som har en helt normal jobb. Og du må bare innfinne deg med at noen bestemmer over deg i visse situasjoner.

 

Du er ikke 3 år (antar jeg) - på tide å bli ferdig med trassalderen nå...

 

Hvorfor mener du jeg skal det? Foretrekker du en sosialklient fremfor en seriøs arbeidsmann?

 

Den eneste gruppen mennesker i uniform jeg klarer å late som jeg respekterer er Politiet. Fordi det finnes noen få imøtekommende og forståelsesfulle konstabler som ikke er ute etter å lage helvete for folk. Og brannmenn virker skikkelig streite, de har jeg aldri hatt noe imot. Behandler folk med respekt og har ikke noe behov for å sjefe over noe som helst.

Resten er ute etter å hevne noe fælt de ble utsatt for i barndommen. Ser for meg at alle parkeringsvakter tenkter, idet de skriver ut straffegebyret: "Haha! Nå er det MIN tur! Dere tok kanskje rotta på meg på barneskolen og ungdomsskolen, men nå er det jeg som skal være jævlig mot dere! HÅHÅ!"

Eller så skal de kompensere for den lave selvverden og mestringsfølelsen av livet generelt. Dette gjelder alle vektere, parkeringsvakter, trikkekontrollører og ansatte i bedrifter/etater/vesener rundt om kring som har anlendning til å paie på med økonomiske avstraffelser.

 

Kanskje du alltid har vært tilfreds med å villig bøye deg over panseret og få statens knallharde lem opp i fisern? Betaler din skatt og andre statsrelaterte avgifter med den største fornøyelse og syns det er kjempemessig med bomring og at noen tar alle avgjørelser på dine vegne? Men det gjør ikke jeg. Det er ikke så mange år siden du kunne avgjøre selv om du ville snakke i telefonen i bilen uten at noen kom og straffet deg hvis du gjorde det. Selv det å kjøre for fort var "lov" inntil en viss grad før dette jævla prikksystemet ble satt til verks.

 

Hver eneste dag innskrenkes den personlige friheten og noen takler det åpenbart bedre enn andre hvis jeg skal ta utgangspunkt i det du skriver.

 

Du kan gange aldersgjetningen din med 10, så hvis jeg ikke er ferdig nå vil jeg aldri bli det.

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vert en sak i avisen her om en guttunge som ikke hadde søkt om byggetilatelse på trehytten sin og fikk pålegg om å rive den. Nå endte det heldigvis opp med at gutten fikk beholde hytten sin. Men JA det er helt sykt med slike historier!!! Det burde virkelig være bedre ting å henge seg opp i en en stakkars guttunge som bygger en trehytte.

mondeo4x4 selv om det ikke har noe med med generell oppførsel i trafikken, så skjønner jeg hva du vil frem til.

 

Og det er mange av de tingene du skriver i innlegget ditt jeg har forståelse for også Joakim Berntsen.

Det finnes så absolutt regler som jeg også syns er "skrudde" og urettferdige. Og at det finnes enkelte mennesker som "missbruker" den makten de har som politi eller lignende det er nok tilfelle det. Men man kan ikke greie alle under en kam. Jeg kjenner selv folk som jobber både som politi og vektere som gjør en virkelig god jobb. Det er ofte de som blir sykemeldt fra jobben sin til tider. De som virkelig bryr seg. Da klager folk. De sier ofte "har de valgt den jobben, så må de jammen klare holde seg på jobb".

 

Jeg hørte på et fåredrag av den ene politimannen jeg kjenner veldig godt. Hadde vell egentlig aldrig tengt over til da hvor omfattende jobben hans var og hvorfor han hadde vert sykemeldt. Jo nettopp fordi han var en av de som virkelig brydde seg og har et stort hjerte for andre mennesker. Han trives i jobben sin den dag i dag, men det som han sa den gang. Man blir aldrig vandt med å komme til et sted for å finne små barn misshandlet, drept eller døde i ulykker. Han har vert med på å finne "sine egne" og bekjente døde og det er like jævlig hver gang. Men det som gjør at han trives så godt i jobben sin er alle de gangene han hjelper andre mennesker og ting går bra. Nå har han alltid vert godt likt som politi her og er nok kanskje en del "mildere" enn mange, men han er også den som gir deg bot om du kjører for fort, ikke har bilbelte eller prater i mobilen. Men det foredraget gjorde veldig inntrykk på meg!

 

Så jeg er enig med deg i at en del missbruker makten sin Joakim Berntsen, men det er langt fra alle. Og jeg irriterer meg ofte over bomringer, avgifter og lignende, men vil ikke la dette styre hverdagen min om til at noen direkte bestemmer over meg.

 

Men en ting må jeg innrømme at jeg IKKE er enig med deg i. Jeg syns det er flott at man kan bli straffet for mobilbruk og for å kjøre for fort. Etter at jeg selv ble trafikkskadd og meldte meg inn i Trafikkskadeforeningen har jeg møtt og lest om så mange mennesker som har fått livet sitt ødelagt på grunn av disse tingene. Så jeg syns det er viktig at slike ting blir tatt tak i.

 

Etter det første innlegget ditt Joakim Berntsen hadde jeg kanskje vert enig med waxman i at du ikke burde hatt lappen, men jeg har endret syn på det etter de andre innleggene dine. Jeg syns du viser ansvar ved at du selv ser problemet og ønsker å gjøre noe med det. Da er du faktisk langt på vei syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du jeg skal det? Foretrekker du en sosialklient fremfor en seriøs arbeidsmann?

 

Den eneste gruppen mennesker i uniform jeg klarer å late som jeg respekterer er Politiet. Fordi det finnes noen få imøtekommende og forståelsesfulle konstabler som ikke er ute etter å lage helvete for folk. Og brannmenn virker skikkelig streite, de har jeg aldri hatt noe imot. Behandler folk med respekt og har ikke noe behov for å sjefe over noe som helst.

Resten er ute etter å hevne noe fælt de ble utsatt for i barndommen. Ser for meg at alle parkeringsvakter tenkter, idet de skriver ut straffegebyret: "Haha! Nå er det MIN tur! Dere tok kanskje rotta på meg på barneskolen og ungdomsskolen, men nå er det jeg som skal være jævlig mot dere! HÅHÅ!"

Eller så skal de kompensere for den lave selvverden og mestringsfølelsen av livet generelt. Dette gjelder alle vektere, parkeringsvakter, trikkekontrollører og ansatte i bedrifter/etater/vesener rundt om kring som har anlendning til å paie på med økonomiske avstraffelser.

 

Kanskje du alltid har vært tilfreds med å villig bøye deg over panseret og få statens knallharde lem opp i fisern? Betaler din skatt og andre statsrelaterte avgifter med den største fornøyelse og syns det er kjempemessig med bomring og at noen tar alle avgjørelser på dine vegne? Men det gjør ikke jeg. Det er ikke så mange år siden du kunne avgjøre selv om du ville snakke i telefonen i bilen uten at noen kom og straffet deg hvis du gjorde det. Selv det å kjøre for fort var "lov" inntil en viss grad før dette jævla prikksystemet ble satt til verks.

 

Hver eneste dag innskrenkes den personlige friheten og noen takler det åpenbart bedre enn andre hvis jeg skal ta utgangspunkt i det du skriver.

 

Du kan gange aldersgjetningen din med 10, så hvis jeg ikke er ferdig nå vil jeg aldri bli det.

 

For å begynne med en parkeringsvakt: De har en jobb som hadde vært helt unødvendig om folk klarte å parkere riktig. Bli med stigebilen til brannvesenet en tur, så får du se hvor køddent det er å kjøre rundt når folk slenger fra seg bilen i hytt og pine. Jeg var selv parkeringsvakt 2-3 år her i Oslo, og det var en kjempegrei jobb. Man får frem lastebiler som skal levere varer, får frem utrykningskjøretøy, sørger for at plassene til handicappede er ledige for de som virkelig trenger dem osv osv.

 

Vektere transporterer penger, både dine og mine. De sørger for mye mindre butikktyver. De sørger for at ikke alt for drita folk er inne på utesteder. De melder om innbrudd til politiet. Jeg skjønner ikke hvorfor du har så mye imot folk som verner om din og min sikkerhet og våre verdier.

 

Uten noen kontroll av kollektivtransporten, ville veldig mange latt være å betale. Altså hadde prisene for oss "ærlige" gått opp. Og det ønsker vel ingen?

 

Men jeg er faktisk enig med deg i en del punkt. Jeg er ikke noe glad i lover og regler for absolutt alt, som for eksempel datalagringsdirektivet og annen overvåkning som krenker privatlivet.

 

Og sånn btw: jeg hadde en kjempefin barndom, jeg har god selvtillit og tenkte ikke at jeg skulle "ta noen" da jeg var parkeringsvakt. Man snakker med folk, forklarer og løser problemer i trafikken.

 

Om du mener du har så lite personlig frihet, flytt til et annet land, bygg deg en hytte alene i skogen eller finn på noe annet. Ellers må du bare leve med Statens Vegvesen, parkeringsvakter, trikkekontrollører og politifolk.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å begynne med en parkeringsvakt: De har en jobb som hadde vært helt unødvendig om folk klarte å parkere riktig. Bli med stigebilen til brannvesenet en tur, så får du se hvor køddent det er å kjøre rundt når folk slenger fra seg bilen i hytt og pine. Jeg var selv parkeringsvakt 2-3 år her i Oslo, og det var en kjempegrei jobb. Man får frem lastebiler som skal levere varer, får frem utrykningskjøretøy, sørger for at plassene til handicappede er ledige for de som virkelig trenger dem osv osv.

 

Vektere transporterer penger, både dine og mine. De sørger for mye mindre butikktyver. De sørger for at ikke alt for drita folk er inne på utesteder. De melder om innbrudd til politiet. Jeg skjønner ikke hvorfor du har så mye imot folk som verner om din og min sikkerhet og våre verdier.

 

Uten noen kontroll av kollektivtransporten, ville veldig mange latt være å betale. Altså hadde prisene for oss "ærlige" gått opp. Og det ønsker vel ingen?

 

Men jeg er faktisk enig med deg i en del punkt. Jeg er ikke noe glad i lover og regler for absolutt alt, som for eksempel datalagringsdirektivet og annen overvåkning som krenker privatlivet.

 

Og sånn btw: jeg hadde en kjempefin barndom, jeg har god selvtillit og tenkte ikke at jeg skulle "ta noen" da jeg var parkeringsvakt. Man snakker med folk, forklarer og løser problemer i trafikken.

 

Om du mener du har så lite personlig frihet, flytt til et annet land, bygg deg en hytte alene i skogen eller finn på noe annet. Ellers må du bare leve med Statens Vegvesen, parkeringsvakter, trikkekontrollører og politifolk.

 

Gleden er stor de få gangene jeg møter en seriøs, oppegående motdebbatant på internett. Også med et sitat av kongen i signaturen også a gitt. Men nok om det.

 

Parkeringsvaktene du beskriver høres ut som de jobber for den såkalte Bymiljøetaten. Fordi jeg er over middels godt kjent med gjeldene parkeringsbestemmelser etter mange år som budbilsjåfør og ikke har fått en parkeringsbot siden invasjonen av Polen er jeg enig i at de som regel gjør en fornuftig jobb. Det er faktisk ikke verre enn å stå innenfor streken, ikke stå over tida eller parkere nærmere fotgjengerovergang/gatehjørne enn fem meter.

Det er fascistene i Europark, Qukk-Park og diverse andre private profitører som skor seg på at folk står 30 sekunder over tida jeg blir forbanna på.

Og det var ikke meningen å tråkke deg på tærne.

 

Men vektere derimot må vi være enige om å være uenige. Selvfølgelig finnes det noen unntak, men de fleste vekterene jeg har vært så uheldig å innlede en diskusjon med har vist seg som noen skikkelige bedrevitende liksom-politifolk.

 

Kollektivtransport har jeg ikke benyttet siden januar 2007 så prisnivået er for meg irrelevant men jeg ser poenget ditt. Dog mener jeg at med de sinnsykt høye skattene og avgiftene vi har i dette landet burde gratis kollektivtransport være den største selvfølgelighet.

 

Jeg sier så mye som at jeg leste Dobbler av Erling Loe og skulle ønske det var så lett som han beskriver det.

 

Takker for i kveld før hjertet blir kaldt og ølet blir varmt. Skål

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skipper sitat av ditt siste innlegg.

 

Når du presiserer litt mer, er vi nok mer enige enn noen av oss liker. Jeg har også noe dårlig erfaring med et par private parkeringsselskap og vaktene deres, da de kun er ute etter profitt. Enkelte opererer også med provisjonslønn, og da sier det seg selv at det blir cowboyer.

 

Gratis kollektivtransport burde vært innført for lenge siden. I stedet koster en billett på bussen en femtilapp, samtidig som bompengene øker. Ganske opplagt hva regjeringen vår ønsker - det er iallfall ikke en miljøvennlig by med frittenkende borgere.

 

Jeg hadde vekter på plass her noen minutter etter innbruddsalarmen gikk for noen år siden, det reddet nok mesteparten av inventaret mitt. Men jeg håper de politiskole-rejects-vekterene er unntaket og at de fleste er ute etter å sikre verdier og yte service til befolkningen.

 

"Du blir sittende å lure på om man er dum fordi man er snill"

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår