Jump to content

2007 A6 4F Quattro 2,4 Avant - bremser - kast i bremseskiver

Rate this topic

audisenior
 Share

Recommended Posts

2,4 Quattro er en nydelig bil å kjøre og har en svært stillegående motor som er fleksibel og sterk. Dessverre så blir kjørekomforten ødelagt etter ca 2-3000 kjørte km hvor jeg må bytte skiver foran gang på gang. Jeg har nå byttet bremseskiver 3 ggr pga kast og risting i både bil og ratt når jeg bremser. Har forsøkt bremseskiver av forskjellig kvalitet og de siste er av merket Brembo. Disse må nå byttes igjen. Hvorfor skjer dette?

Da er det helt klart noe feil. Begge sider det gjelder? Har bilen vært skadet på noen måte? Sjekket kalipperne at de ikke henger på og skaper friksjonsvarme som gjør at skivene slår seg.

takk for svar!

Nei, bilen har ikke vært skadet og det virker som det er på venstre framhjul side som kastet oppstår. Sist gang jeg skiftet sa de på verkstedet at kalippere fungerte som de skal. Dette er et mysterium.

Ja, det kan være vrient å finne ut av slike ting. Har du også prøvd kombinasjonen av orginale skiver og klosser? Jeg har lik bil, dog en 2,8, og der er det originale skiver og klosser. Dette har iflg.kvitteringene gått 40K nå og skivene er greie ennå men klossene skal skiftes nå i sommer.

Har aldri hatt dette problemet selv men vet det finnes spacere man kan benytte til å fintilpasse skivene mot caliperne. Vet dog ikke om noen driver med dette i Norge. Skal prøve å finne en video på Youtube som du kan se på.

Fant noe her. Se bilder i bunnen av artikkel:

Raybestos Brake Tech School, Part One: Rotors Don't Warp | Hendon Publishing

Edited by dynasty

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Sandesk9
      Bilen har fått en del små feil i det siste. Cruise control vil ikke gå i "set" modus, bilen rister veldig svakt i perioder ved jevn kjøring, bilen nøkker litt i det jeg slipper gasspedalen for å gire opp. Bilen har sluttet å gi "gir opp eller ned" anbefalinger i dashbordet, og blinklys på det ene speilet må byttes (var nevner det i tilfelle det kan ha en sammenheng). Akkurat byttet bremse skiver og klosser forran da den ene bremse skiven ble ganske varm. 
      Bilen er en hyundai ix35 2011 versjon. Gått 172 000 km.
      Noen som har noen tanker om hva som kan være problemet?
      Mvh fattig student.
    • By Fredmyrv
      Hei, 
      Jeg har en Audi a4 b6 1.8t som er en 2003 modell. I det siste har det skjedd noe merkelig med bilen men er usekker på hva det er. Når jeg starter bilen så kommer tenninga på å den går men etter 2 sekunder slår den seg av, er ikke batteriet fordi det skiftet jeg siden jeg trudde det va den sin feil. Hvis jeg starter bilen og holde inne gassen på 3000 omredninger eller mer så starter den og av og til så starter den helt vanlig. 
      Den går som normalt ellers når den er startet 
      Hva kan problemet være 
    • By Thorsenn
      Hei!
      Har en 2012 A7 3.0 TFSI som jeg skal ha quad eksos på. Skal bestille Armytrix eksosen. 
      Er det noen der ute som vet om en bakre diffuser fra en S7 vill gå på en non S-line A7? Eller vet om en diffuser som vill passe til 4x89mm endestusser.
      Noen andre som har gjort dette tidelige? Bilder?
      Setter utrolig stor pris på alle svar og hjelp jeg kan få.

• By Troxx
      Har vanskelig for å finne riktig del. Det finnes jo 3 forskjellige dimensjoner bare på klossene for aktuelt år.
      Skal skifte bremseskiver, og da blir det til å skifte bremseklosser også. Det er snakk om en Touran 1,9TDI (105hk) 2006-mod.
      På nettsider der vi kan handle deler står der om bremseskivene: "For PR nummer :1KS," noen andre klosser passer til PR nummer 1KF/1KE eller 1KJ.
      Forskjellen på skivene er vel diameter og tykkelse, og jeg antar alle vil passe på aksel, men det spørs vel om de passer inn med caliper.
      Bremseklossene har samme problem, de finnes i litt varierende dimensjoner, men jeg vet ikke om det er slitedelen eller "monteringsbeslaget" de har tatt mål av.
      Passer alle klosser i alle calipere til touran 2006 mod?
      Drivknute til Transporter 2,5TDI 2001-mod skal også bestilles. Her er det forskjell på "hjulside" og "girkasseside",   trolig for at beskrivelsen skal passe til britiske biler også. Jeg vet ikke hva som er girkasseside eller hjulside, og søk på nett etter forklaring på dette eller forrige problem viste seg å være resultatløst. I tillegg er det forskjell avhengig av om man har ABS eller ikke...
      Antar "hjulside" tilsvarer høyre side på en transporter (med rattet som normalt på venstre side), er det riktig?
    • By Lovemusikk
      Bruks merker.
      Litt rust på vanlige plasser - stoppet.

Nye Bremser komplett. 2017
      Nye Vindusheiser,fremme. 2016
      Ny Mellompotte. 2017
      Flushet girkasse. 2017
      +++ De siste 2 år.
      2 steg Polert og renset skinnseter.

EU ok nå i sept.

Ring for en hyggelig bilpreik.
      Telefon 95924376
      5915 Hjelmås
      https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105495234&fks=105495234
      FINN-kode: 105495234

• Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.