Gå til innhold

2007 A6 4F Quattro 2,4 Avant - bremser - kast i bremseskiver

Ranger emnet


audisenior

Anbefalte innlegg

2,4 Quattro er en nydelig bil å kjøre og har en svært stillegående motor som er fleksibel og sterk. Dessverre så blir kjørekomforten ødelagt etter ca 2-3000 kjørte km hvor jeg må bytte skiver foran gang på gang. Jeg har nå byttet bremseskiver 3 ggr pga kast og risting i både bil og ratt når jeg bremser. Har forsøkt bremseskiver av forskjellig kvalitet og de siste er av merket Brembo. Disse må nå byttes igjen. Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helt klart noe feil. Begge sider det gjelder? Har bilen vært skadet på noen måte? Sjekket kalipperne at de ikke henger på og skaper friksjonsvarme som gjør at skivene slår seg.

 

takk for svar!

Nei, bilen har ikke vært skadet og det virker som det er på venstre framhjul side som kastet oppstår. Sist gang jeg skiftet sa de på verkstedet at kalippere fungerte som de skal. Dette er et mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være vrient å finne ut av slike ting. Har du også prøvd kombinasjonen av orginale skiver og klosser? Jeg har lik bil, dog en 2,8, og der er det originale skiver og klosser. Dette har iflg.kvitteringene gått 40K nå og skivene er greie ennå men klossene skal skiftes nå i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt dette problemet selv men vet det finnes spacere man kan benytte til å fintilpasse skivene mot caliperne. Vet dog ikke om noen driver med dette i Norge. Skal prøve å finne en video på Youtube som du kan se på.

 

Fant noe her. Se bilder i bunnen av artikkel:

 

Raybestos Brake Tech School, Part One: Rotors Don't Warp | Hendon Publishing

Endret av dynasty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår