Gå til innhold

Skoda Octavia bruksbil til under 200 000?

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

Vi tenker seriøst på å pensjonere Poloen som har hatt 18 tjenesteår for familien, og begynner å se ut dertil, og har jo ikke komforten. Har vært innom Octavia 2 facelift 122hk med DSG, men slo det fra oss, og vi er nå tilbake til start.

 

Så brått ble vi tipset om salg fra en bekjent, som har en bil jeg er usikker på om er verdt det.

Bilen er 2007 modell 4x4, 140hk TDI PD, 4x4, sort metallic, elegance utstyrsnivå, navi, sort delskinn, sun set, 16", 8 høyttalere, parksensor foran og bak, avtagbart hengerfest, xenon, 2-soners klima. Bilen har gått 102000km og er estimert kjøpspris 90 000kr(!).

 

Joda, eieren har vært og surra litt, så kanalen m.m. har fått seg en smell. Enn så lenge har jeg kun dette bildet å gå ut ifra, men ser ut som en gammel skade man ikke har giddet å gjøre noe med. Møller Bilskade estimerte 25000kr jobb for å skifte ut midtre del av kanalen alene, og rundt 30-40 000 dersom dør og hjulbue skulle ordnes også.

 

Er dette fortsatt et greit utgangspunkt å begi seg ut på? Er det vesentlig fordyrende å gi dette til Møller sitt eget bilskadesenter kontra andre plasser?

 

IMG_6346.jpeg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes ut som en bra deal, mtp 90.000.. Såfremst bilen er i god mekanisk stand selvfølgelig :)

102.000 km er ingenting på en dieselmotor..

Og om du skal fikse alt vil jo totalprisen likevel "bare" være 130.000. For en 4x4 er det jo ingenting.. Chip på denne og du vil ha rundt 170hk, noe som drar veldig godt :)

Kjøra på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utbedre rusta og få på noe lakk og bruke det som det er?

 

Ellers så kan dette mest sannsynligvis nappes ut igjen og bli ganske bra uten skifte av kanal.

Det man skal være litt obs på uansett løsning, er om galvaniseringa er hel, og evt. hva som blir gjort for å opprettholde den.

 

Mistenker at man kanskje lager større potensiale for rust ved skifte av kanal, enn ved å la vær.

Uansett ville jeg kostet på meg innvendig rustbeskyttelse i den kanalen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på denne...

 

Snakket med venninnen som "annonserte" denne.

Bremsene rister, og må skiftes rund baut. Storservice må også gjøres nå. Brått var innbyttepris på 100 000kr hos Skoda også nevnt.

Har vel generelt inntrykk av neglisjert vedlikehold, og å da ende opp med en gammel, herjet Octavia med rundt 20 000kr i "markedsgevinst" blir jeg dermed litt mer usikker på når det ikke engang er en facelift bil.

 

Lagt til autosøk hos FINN på Octavia RS da...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår