Gå til innhold

Renault clio uten gnist


tolli94

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på oppbygningsen av tenningssytemet som er på din bil men du kan jo starte med og få Lest av feilkoder. Ellers må du begynne å fysisk måle deg frem.

 

Er det Coil til hver sylinder altså?

Her må du måle om du har spenningsmatning til coilene.

Så må du sjekke om ECU'en gir signalet om at coilene skal lage gnist (mest sannsynlig er det jordstyrt)

 

Tviler på at Alle 4 coilene er ødelagt i ditt tilfelle, fordi hadde det vært et problem med selve coilene så ville det mest sannsynlig vært

1 coil, og da ville motoren din startet men gått ugjevnt.

 

Det du er nøtt til å gjøre er å finne koblingsskjema å finne ut hvordan dette er oppbygd.

Sannsynligvis så må bilen ha signalet i fra Veivakselposisjonsensor/Kamakselposisjonsensor fordi styreenheten bruker det signalet for kontroll av tenning fordi da vet den at motoren startes.

 

Begynn med feilkoder så kan vi ta det der ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo kjent for svakhet med coiler, regner med denne har 4 coiler rett på pluggene.

 

2 og 2 coiler er vel paralellkoblet om jeg husker rett. Den har vel ikke

gått som en gressklipper før den stoppet.

 

Hva med startsperre?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg har en Kodeleser som jeg ikke har benyttet, siden kontakten ikke passet til min Renault Espace 2,2 dCi fra 2003. Jeg kjøpte den på Netthandelen.

Ellers har jeg sett små OBDII adaptere som kommuniserer med app på smartphone. Den kan man søke opp på nett. Biltema har også.

 

Nå er vel den tråden noen år gammel, så bilen er vel mulig fikset eller så er den på huggeren?

Så nå trenger han vel ikke dette lenger1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår