Gå til innhold

1,8 TQ Fjusker under kjøring. og blir VÆRRE

Ranger emnet


Kragero91

Anbefalte innlegg

Hellu, kjøpte b5en (APU) i januar.

da gikk den som den skulle og dro som den skulle.

 

Februar begynte den og miste effekt, tregere opp i fart og fjusker på tomgang og under kjøring.

den blei/blir bare værre og værre.

pr dags dato: Om jeg trykker gassen i bånn mens jeg kjører, så lader den ikke mere enn 0,5 hakker (3500omdreininger) seg bortover og fjusker som MENNER. (Montert boost controller) og den var/er stilt på 0,9 funka en god stund med det.

men om jeg slipper gassen LITT, så går den som den skal. når bilen har stått over natten og motoren er kald, så kan jeg dra den normalt helt til den blir varm, da fjusker den igjen.

jeg syns også motoren blir veeeeldig fort varm, ikke på temp måleren, men om jeg åpner panseret. bilen kan stå på tomgang i 3 minutter så kan man ikke holde på blokka/ toppem / vannslangene OSV. ALT egentlig!

 

Jeg begynner og gå tom for ideer. og håper noen kan komme med tips.

 

Dette er det jeg har byttet, uten NOEN form for forbedringer :P

--------------------------------------------------------------------------

 

Bensinfilter

Intercooler

Åpent luftfilter

Luftmengde måler

Resirkventil

N75 ventil

Ventildeksel pakning

Lambdasonde

Plugger

fjerna innmat i katalysatoren.

Leita etter vacum lekkasjer men også uten hell.

ikke slærk i turbo, men WG lokket er løst, og kommer en skrangle lyd når jeg ruser den eller kjører og slipper gassen.

--------------------------------------------------------------------------

 

Ja, den skal på diagnose på verksted en dag! :P

Det er på tide, men håper på noen tips.

 

Bensinpumpe?

Coiler?

Turbo?

Endret av Kragero91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAGCOM USB KKL 409.1 Cable For Volkswagen AUDI OBD2 OBDII Car Diagnostic scanner | eBay

 

Everything you need to get up and running is included with the cable (drivers and instrucitons on where to download the software etc).

 

Noen som har erfaring med dette?

funker det?

 

Eg har heilt lik kabel og det fungerer heilt greit til og lese/slette feilkoder,er litt stress og innstalere driverene og sette opp rett com port,eg fekk ikke driver cd til og virke og måtte finne driverene selv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår