Gå til innhold

Hvit bil - hvordan holde den fin?

Ranger emnet


Wankel-Power

Anbefalte innlegg

Gratulerer med helt ny Isuzu :)

Du kan bruke 3M sitrusrens, Diesel, Tennvæske, Parafin, Emunol. Bare husk og polere etterpå.

Du holder bilen din fin ved og vaske den regelmessig og polere den en gang i måneden. Kan godt rubbe den en gang i året også. Gjerne på våren etter at vinteren har sluppet taket.

Mvh Stine Hansen

Kjører en 1994 Audi S6 4.2 og en 1999 Audi A6 2,4

Girl Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne asfalt så bruker du asfalt fjerner mens du tar avfettinga.. f.eks Autoglym sin Tarmac remover..

 

Voks er greit å bruke for å holde en bil fin, det beskytter lakken og gjør det vanskeligere for asfalt å dritt for å feste seg.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Handlet en flunket ny hvit D-Max som naturligvis er skinnende ren NÅ.

Men det er nå :) Hva bruker dere til asvalt flekker og i det hele tatt hvordan holde en hvit bil fin i lakken?

 

Noen erfaringer?

 

prick bort er bra til asfaltflekker,ikke for og ta fra deg nybil gleden min d-maxen har dårlig lakk så her hadde jeg kjørt med kvalitetsprodukter så har du en fin bil i mange år. pollering er et must,bruk gode produkter og ikke spar noen kroner,det kan fort straffe seg.poller minst fire ganger i året,hold bilen ren. skumkanon er også og annbefale da du slipper og gni så mye på bilen,gjør vasken til en lek. samme gjelder inne i bilen,gode produkter og ikke fyll opp med all slags duftgraner. ingen ting som nybil lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den krekar, det var den nybilgleden :( neida :) helt klart må man vaske og polere bilen jevnlig. noe jeg synes er rart er at det ikke er noen form for steinsprut beskyttelse i hjulbuene. ser for meg at rustproblemet kommer rask i hjulbuene. noen her som beskytter buene med noe man for kjøpt som er ferdig tilpasset og ikke så synlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår