Gå til innhold

Oledaniel: Honda Civic Hatchback 90 prosjekt Ultimate Ungdomsbil

Ranger emnet


Oledaniel

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om "prosjektet" mitt, er en gammel honda civic, 1,5 motor..
Har prøvd og finne gode ideer om hva jeg kan gjøre, sett litt rundt på nettet; men finner ikke noen fine honda civic 1990.. (da snakker jeg om stylet og ikke orginale.

Har derfor tatt utfordringen og skal prøve å få min gamle kjære bil til å se litt bedre ut.


Planen for bilen er:
-Full styling (holder på)
-Eu-godkjenning
-Annlegg
-Felger
-Lakkering i annen farge (plasti dip, matt blå)

(Kommer mye mer, har ikke funnet helt ut hvordan jeg vil ha den..)

Det som er gjort:
-Oljeskift
-Tennpluggskift
-Skiftet baklykter
-Sote ruter
-Fjerne antenna

-Sveise rust i kanaler

-Fjerne lister på sidene
-Sparkle bulker osv

-Eksosannlegg (har kjøpt meg en pyntepotte som midlertidig løsning, har kjøpt litt rør og slikt, men det må sveises)

Jeg får stylinga snart i posten, da blir det og tilpasse det som trengst og så vente med å ha den på til lakkering..


Bilder av bilen da jeg hentet den:

[ATTACH]39051[/ATTACH]
[ATTACH]39052[/ATTACH]



Det synlige jeg har fått gjort hittil:
[ATTACH]39053[/ATTACH]



Det blir endel jobbing de neste ukene framover, vet ikke helt hvor mye tid jeg da har til å styre med bil.. Skal prøve og holde dere oppdatert så ofte jeg får gjort noe:)



(Om dere har innspill til noe jeg kan gjøre/gjøre annerledes så er det bare å rope, har som sagt ikke funnet noen fine stylet biler av denne modellen, håper jeg klarer det umulige;) )

post-49620-13804855075484_thumb.jpg

post-49620-13804855075544_thumb.jpg

post-49620-13804855075585_thumb.jpg

Endret av Oledaniel

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (igår), fikk jeg stylinga, har da "testet" den så godt jeg kan, med tanke på at jeg ikke hadde mange minuttene på meg.. Har da bare satt fangeren oppå orginale fangeren så det ble ikke helt 100%, men jeg så ivertfall ca hvordan det blir:)

 

Litt bilder:

post-49620-13804855076261_thumb.jpg

 

Neste uke kommer jeg til å teste de skikkelig på bilen, så blir det tilpasset om det trengst.. Etter det skal de pakkest bort til neste måned, så skal jeg ta rustsveising og sote ruter og alt annet småfiks først:) Neste måne er planen for lakkering av settet..

 

(Jeg tok desverre ikke noen bilder av sideskjørtene, men ja, har kjøpt det også:) )

post-49620-13804855076213_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått endel negative tilbakemeldinger om at jeg burde ha bilen orginal og at det er så bortkastet med all stylinga osv..:p

Jeg har fremdeles ikke tenkt å la stylinga ligge og heller ha den på bilen:)

 

Fikk skrudd av bakfangeren idag:

[ATTACH]39240[/ATTACH]

 

Har også testet den nye litt bedre:

[ATTACH]39242[/ATTACH]

 

Det blir nok desverre endel tilpassing (håper at det går bra siden jeg ikke er noen mester med glassfiber), ble en "liten" glipe på begge sider, skal prøve og få ordnet dette når jeg har tid:p

 

 

Er vanskelig å få gjort noe med bilen når jeg er på jobb hver dag, så dette blir vell kvalifisert som langtidsprosjekt..

 

 

Hadde vært fint om dere hadde noen tips eller ideer dere vil dele, trenger bl.a tips når det gjelder motor..

post-49620-13804855122724_thumb.jpg

post-49620-13804855122816_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er glipene på sidene:

[ATTACH]39266[/ATTACH]

[ATTACH]39267[/ATTACH]

 

 

Noen som har noen ideer om hvordan jeg skal tilpasse dette? Klarer og presse opp endel, klarer sikkert å få lagt en kant med glassfiberduk slik jeg får skrudd det skikkelig fast.. Men jeg har som sagt ikke så god peiling på dette siden det er første gang jeg prøver på noe slikt alene..

 

 

Kom med tips, please!:pray

post-49620-13804855124134_thumb.jpg

post-49620-13804855124227_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jobb hver dag denne uken, ja idag også (søndag), men har fått gjort en del med bilen...

 

Har skrudd av framfangeren og satt på stylingfangeren, (panseret er åpent så det ser ikke særlig bra ut, er ikke så mye tilpassing egentlig..):

[ATTACH]39385[/ATTACH]

 

Har også fått sotet rutene, den ene ble desverre litt for mye makk med så den må tas oppigjen.. Har ikke bilder av den, men ja.. Den var forferdelig..(har også skrudd opp rullgardin i bakruta):

[ATTACH]39386[/ATTACH]

 

Har også tatt ett bilde av sideskjørtet jeg skal ha på:

[ATTACH=CONFIG]39387[/ATTACH]

 

Og ett av antenna som skal bort veldig snart..:

[ATTACH=CONFIG]39388[/ATTACH]

 

 

Skal ikke begynne på jobb før sent på dag imorgen, har da planer om å få på sideskjørtene skikkelig, fjerne hull i kanalene og sparkle endel.. Og kanskje muligens fjerne antenna..

 

 

Har tenkt veldig mye på lakk, har kommet fram til å kjøpe plasti dip og sprøyte bilen, bilen skal etter planen bli matt blå og en stripe med perlemorblå på sidene.

 

Bilen hadde jeg planer om å ha på eu-godkjenning til rundt 10.juli, har mye og gjøre og skal også jobbe mye.. Etter bilen blir godkjent skal jeg også få tak i noe annlegg og begynne mer på interiøret, regner med at bilen går på eu-godkjenninga med rosa fangere og sparkelklumper litt over alt.. Lakken får jeg desverre ikke før etterpå:/

 

 

Om dere har innspill til forskjellige ting er det bare å rope!:)

post-49620-13804855130539_thumb.jpg

post-49620-13804855130621_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt idag!:)

 

Tilpassa frontfangeren så den sitter akkurat slik jeg vil ha den, dvs jeg har endret litt på planen og har brukt lista under lyktene til "feste" på fangeren.. De skal bli skrudd sammen og vil bli sparklet over så de går i ett..

 

Før:

[ATTACH]39459[/ATTACH]

 

Nå:

[ATTACH]39460[/ATTACH]

(som dere ser har jeg tatt litt for mye, det var meningen, det gikk for høyt.. Så imorgen blir det fram med glassfiberduk og begynne på nytt..:p

 

 

Har også fjernet litt unødvendige ting:

[ATTACH]39461[/ATTACH]

 

 

Antennehullet har jeg sparkla over, det skal bli pusset over en gang til når det herder, så skal jeg ta på ett lag til..

 

 

Jeg skal også prøve å få på sideskjørtene imorgen om jeg har tid, har egentlig mest lyst å bli 100% ferdig med framfangeren, skal lage til noen stag under + tilpasse blinklysene osv..

 

 

Håper at det er noen som leser tråden her, har fått veldig lite respons..(?)

 

Som sagt, kom med innspill om hva jeg kan gjøre/gjøre annerledes, trenger tips!:p

post-49620-13804855134318_thumb.jpg

post-49620-13804855134374_thumb.jpg

post-49620-13804855134442_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke gjort mye idag før det begynte å regne.. Klokka er fremdeles ikke 12 og jeg har hele dagen på å skru..

 

Har skrudd på ene sideskjørte for å sjekke om det er mye tilpassing, (noe jeg trodde det var..), og jeg tok rett..

 

[ATTACH]39476[/ATTACH]

 

Er gliper overalt og er mye glassfiberjobb.. Argh... Tenkte å feste framfangeren skikkelig idag, og legge på glassfiberduk der det er for mye gliper, men akkurat nå venter jeg på litt finere vær..

 

Er det noen som har noe tips angående tilpassing av styling?

post-49620-1380485513541_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset framfangeren med glassfiber idag, så da blir det å vente til fredag til jeg får gjort noe mer..

Har desverre levert inn dataen min på reparasjon, jeg kommer til å forsette å ta bilder; men det blir vanskelig for meg å få de på forumet..

 

Bilen skal forhåpentligvis bli ferdig med all tilpassing sv stylin til meste uke, og da håper jeg selvfølgelig at det blir litt finere vær så jeg får gjort noe..

 

Det som er igjen er å klippe til fangeren igjen(det a glassfiberduk jeg har tatt på) så er det å få glassfiberduk på sidene og rette lit på sideskjørta, fikse hull i kanalene og tilpasse bakfangeren..

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å skrive på forumet framover, det tar lang tid å skrive med mobil..

 

Unnskyld alle skrivefeil!:)

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt innspill!

 

Hva bør jeg gjøre;

Fylle med byggskum, skjære og tilpasse og sparkle over så bilen blir "bredere", eller bør jeg bøye sideskjørtene inn til bilen..?

 

[ATTACH]39502[/ATTACH]

 

[ATTACH]39503[/ATTACH]

 

 

Har spurt forskjellige folk og svarene ble 50/50, og jeg har ingen anelse om hva som blir penest.

 

Noen som har lyst å bestemme?:p

post-49620-13804855137123_thumb.jpg

post-49620-13804855137171_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror jeg bare legger tråden her død. Prosjektet forsetter men orker ikke å oppdatere her inne om folk ikke er intresserte i å komme med kommentarer til hva jeg gjør. Er ikke poeng i å ha en tråd om ett prosjekt ingen leser, hvorfor ta seg bryet da..?

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt innspill!

 

Hva bør jeg gjøre;

Fylle med byggskum, skjære og tilpasse og sparkle over så bilen blir "bredere", eller bør jeg bøye sideskjørtene inn til bilen..?

 

[ATTACH]39502[/ATTACH]

 

[ATTACH]39503[/ATTACH]

 

 

Har spurt forskjellige folk og svarene ble 50/50, og jeg har ingen anelse om hva som blir penest.

 

Noen som har lyst å bestemme?:p

 

Lag hull på baksia så d bli gjennomstrømming hvis du skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei den stylingen var dårlig tilpasset,har sett flere av disse settene rundtom til forskjelige biler.

På sidene fremme på frontfangeren synes eg det stikker mye ut men det kan være bildene.

Hadde fått sideskjørtene så nærme mot karroseriet som mulig og festet der eg kunne med tech7,blir uansett mye tilpassing ser eg.

Byggskum utvider seg mye og er ikke noe særlig når det blir bevegelse,glassfiberduk og sparkel hadde nok eg velgt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vett du kan bruke varmepistol og rette opp glassfiber men har kun erfaring med tynn glassfiber.

Om du har de små bitene med glassfiber som du klippet av så prøv og varm de og bøy de,da vil duu se om det tåler og bli varmet og bøyd og evt hvor mye du kan bøye de uten att de sprekker.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår