ThomasEK Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Hei Har vært å sett på en Passat til familiebil, den skal fungere som litt pendlerbil og turbil med liten campingvogn på slep. Har med vilje sett etter biler som har awd/4x4 siden de har lov å dra mer.. Så kom jeg over denne: Vw passat | Örebro Hørt veldig lite om V5 utgaven, er dette noe som ikke er så vanlig i Norge kanskje? Noen erfaringer rundt denne motoren? Og noen som kan forklare litt hva det vil si å være en V5?? Kan litt om bil så trenger ikke baby forklaring :P Men lurer fælt på åssen den motoren ser ut og hvorfor de kaller det V5. 4-motion fra 2002, er det en fordel eller ulempe med tanke på ekstra slitasje utgifter? Eller noe tips om bilen som dere kan se utifra annonsen? :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 (endret) V5-motoren er en ombygd VR6, som igjen er samme grunnlaget for R32 og R36 fra Passat, om jeg har forstått riktig. V5 engine - Wikipedia, the free encyclopedia Vet dessverre ikke noe om holdbarhet osv... Endret Juni 13, 2013 av Terjeth Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Hadde vært greit å vite litt om holdbarhet til både V5 og 4-motion da den skal klare noen campingturer :) Manuell kasse syns jeg er best, for stoler ikke helt på automat når en skal dra noe etter kroken :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Di er latere å mindre nm enn vr6 det er bedre med 1,8T Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Fått litt avsmak for 1.8t og 2.0Fsi.. syns alle går te Hel***e pga oljepumpene. :/ Planen va egentlig en 2004-2005 audi a4 1.8TSQ eller 2.0Fsi. Men tør ikke kjøpe de :) Men den passaten så fin ut, å litt billigere enn de andre jeg har sett på :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 Sliter med det samme som VR6 maskinene. Dvs. kjedestrammer, glideskinner og kjedestrekk i registeret. Pågrunn av den minimale V vinkelen slites sylinderveggene helt i toppen av sylinderene skjevt, fører til dårlig kompresjon. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.