Gå til innhold

Audi A4 B5 1.8T, fyllte full tank med bensin, starter ikke.

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Audi A4 B5 1996 mod 1.8 turbo, 150hk.

 

De siste gangene jeg har fyllet bensin på bilen så når jeg skal starter bilen etter jeg har fyllet bensin så starter den ikke.

Forrige gang jeg fyllet full tank så måtte jeg la bilen stå i noen minutter før den startet.

 

Idag når jeg fyllet full tank så ville ikke bilen starte i det hele tatt !

Fikk min far til å slepe bilen min hjem, og rett før vi var hjemme prøvde jeg å ta den på gir etter bilen. Satt den i 3 gir og bilen startet og gikk fint. Og etter den har startet 1 gang etter fylling av bensin så går den helt fint og alt. Men med engang jeg fyller bensin igjen er det samme problemet.

 

Noen som vet hva dette kan være? Har kjørt ca. 5-6000. km på nytt bensinfilter, så kan vell ikke være tett?

 

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter kullfilteret, er det mye jobb å bytte? Dyrt? Det merkelig er jo at bilen går fint nå og alt. Går som en klokke, men med engang jeg skal fylle neste gang nå så kommer den nok til å ikke starte. Har byttet en lufteventil greie fremme i motorrommet. Har uorginalt bensinlokk nå pga når det gamle stod på var det sykt mye vakuum slik at tanken trakk seg sammen og knirket og knakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i dag og fylle mens bilen var igang, det funket. Men i det siste så har det begynt og komme hvit røyk utav eksosen. Kommer kun når bilen står på tomgang, i enten kø eller bare står i ro. Noen som har peiling?

 

Byttet motor for 2 mnd siden ca, motoren som det er snakk om har gått ca. 160.000.km. Vet hvit røyk tyder på muligens defekt topp-pakning. Men merker ingenting på effekten, tomgangen og ikke minsket kjølevæske heller.

 

Kan det være så enkelt som at turboen har fått sprekk i kjølevæske kanalen ? (Håper ihvertfall det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Hei, jeg sliter med akuratt det samme. Fylte bensin og etter det ville ikke bilen starte igjen. Det som funket for meg var å fylle på kondensfjerner i tanken.

tok med bilen til verksted og de fant ikke ut hva det var.

I dag skjedde akuratt det samme for andre gang. Hadde ikke med kondensfjerner så har ikke prøvd det i dag. Akuratt nå står bilen parkert på shell :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/3/2022 den 8:39 AM, Helene08 skrev:

Hei, jeg sliter med akuratt det samme. Fylte bensin og etter det ville ikke bilen starte igjen. Det som funket for meg var å fylle på kondensfjerner i tanken.

tok med bilen til verksted og de fant ikke ut hva det var.

I dag skjedde akuratt det samme for andre gang. Hadde ikke med kondensfjerner så har ikke prøvd det i dag. Akuratt nå står bilen parkert på shell :(

Skal ikke være nødvendig å bruke kondensfjerner på en bil som har tank i plast. 

 

Sannsynligvis så dreier problemet seg om tankutluftingsventilen som slipper gass fra drivstoffsystemet inn i motoren. Når det fylles full tank og denne ventilen står åpen så blir da gassen tvingt inn i motoren og den "drukner" når du skal starte den igjen etter å ha fylt. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår