Gå til innhold

problemer med susing i høyttalere bak.

Ranger emnet


nissangutt

Anbefalte innlegg

Etter at jeg kjøpte meg anlegg til bilen, har jeg slitt med en irritere lyd fra høytalleene.

 

Du må sikkert utdype dette litt. Er det hvit støy? Avtar dette med økende volum (farget støy)? Knitring? Varierer frekvensen? Sjekk om det er store spenningsfall over batteriet når du guffer opp volumet, ikke all bilstereo er glad i det. Jording er ofte et problem - bruk så tjukk kabel som mulig, så kort som mulig, og sveis den gjerne direkte i chassis. Sjekk også denne.

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skjer er når jeg starter bilen. kommer det en støy lyd ut av 6x9 som jeg har ettermontert.

 

viss jeg kjører øker lyden gradvis etter farten på bilen, som er svært irriterende.

 

så det jeg har gjort nå er å nesten skru av input level får og ikke irritere seg. men, det som skjer da er jo at ikke jeg får noe kraftig lyd.

 

 

 

jeg har også brukt kort og tjukk jording kabel som jeg har festet i chassis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jeg har også et problem som ligner dette.jeg har en Audi a4 som jeg har byttet spiller i for å få muligheten til og koble til en sub som jeg hadde fra før av. eneste som er gjort er å sette inn forsterker og sub , har ikke byttet orginal høytalerene (ennå). Det rare er at det kommer en rar lyd (susing, summing) fra tweeterne bak (rett bak hodene til de som sitter foran) veldig irriterende på litt lengre turer. det sykeste er at lyden kun kommer når jeg slår på lys! er en sånn vippebryter som  man må ta ut for å slå på tåkelys). lyden har vært litt til og fra i blant. men nå hører jeg den hele tiden. hørte ikke denne lyden før jeg byttet spiller. har ikke gjort noe med høytalerene utenom og koble de til spilleren (iso overgang) de er ikke koblet til forsterker.

 

noen forslag? like før jeg bare klipper ledningene til disse små svina som bråker :) bilen er en 2007 med audi concert stereo (2+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebbebo, Prøv ny jording til spilleren din ;)

 

Trådstarter, er det KUN i bakhøyttalerene du har dynamostøy?? Og er det bare disse som er koblet til forsterkeren?? I så fall så er det enten jordingen til forsterkeren som er for dårlig, eller jordbanene i spilleren som er brent. Så, hvor er forsterkeren jordet? Har du oppgradert ledningene mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og karosseri?

 

Tips, når du blir kvitt lyden, så anbefaler jeg deg å koble fronthøyttalerene til forsterkeren, og bak rett til spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår