Gå til innhold

"Vugging" og ulyd i 2.0 TDI 4-motion (Clutch?)

Ranger emnet


MiNi1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i det siste merket at det "vugger" når jeg kjører i 50ish i 4gir, (6-girkasse). Oftest under akselerasjon. Det er som om jeg skulle sittet å trampet på gasspedalen svakt. så fort jeg er over 50+ blir det borte igjen.

Idag merket jeg litt til en klikke lyd fra bilen når jeg slipper gassen helt i 2 gir, når farten er ca 20km/t Dette kan jeg kun merke med vinduet oppe.

 

Kan det være clutch eller liknende som er problemet?

 

Denne har blitt "damekjørt" altså sluring på clutch etc etc.. :drive2

Cluchen ++ ble byttet av forrige eier og bilen har bare gått 69.000!

 

Edit: Legger til enda en problemstilling: Bilen har elektriske vindusheiser i alle vinduer, men det høyre bakvinduet går motsatt... o.O

Altså når man trykker oppover så går det nedover, og motsatt. Har søkt litt rundt problemet, men det er dårlig med løsninger. Dette kan ha skjedd under utbedringer av bulker osv ift tidligere eier ref: "damekjørt" ;)

 

 

Bilen er en Golf 2006 TDI 2.0 4-Motion

Endret av MiNi1
La til enda et problem ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være svinghjulet som er kaputt. Du hører ingen ulyd fra motor/gir på tomgang?

 

Det med vinduene er nok brudd i førerdøra. Åpne førerdøra helt så ser du en ledningsgjennomføring mellom dør og karosseri. Åpne den og se på ledningene for brudd og avisolering.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen ulyder fra motor eller gir ellers.

Du bekrefter kanskje frykten min at det er svinghjulet som er gåent, men når clutchen ble byttet hos Møller for kort tid siden, kan de da overse evt skader/slitasje på svinghjul?

 

Jeg glemte å legge til at dette med vinduet gjelder både på kontrollen i førerdøra men også i den døren det gjelder. Kan det fortsatt være mulig at det er i førerdøren det er kabelbrudd? Jeg tenkte mer om det var noe med selve motoren/kablene i høyre dør bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår