Gå til innhold

Manglende hjulbolt

Ranger emnet


Kpick

Anbefalte innlegg

Skiftet til sommerdekk i dag og på et av hjulene (foran) så snurrer bolten rundt. Har 5 bolter i hjulene og lurer på om det er farlig å kjøre med bare 4 bolter på et av hjulene? Alle boltene må jo løsne for at hjulet skal falle av :pray

 

Kan dette repareres og er det noe jeg eventuelt kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ikke du om hvilken bil det er,finnes gjengerenoveringsett men tviler på dette vil være godt nok.

Må nok bytte hjulnav da må du også på nyere biler ha nytt hjullager,klarer du dette selv sparer du mye penger

selv om det er både litt arbeid og krever litt verktøy.

Nå kan du nok kjøre uten og det vil nok gå greit, selv om det er 5 bolter for ein grunn og det er nok ikke anbefalt og kjøre med.

:drive2

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å mangle 20% av hjulboltene ved PKK, dvs. 1/5 hos deg.

EDIT: Retter meg selv her, hvis mer enn 20% mangler blir det 3'er feil på PKK :)

Anbefaler deg uansett å få fikset det snarest :)

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok ha nytt lager og nav da,når du tar av nav så vil du øydelegge hjullageret.

Se her om du har tenkt og fikse det:Bildeler på nett: kjøp Auto Reservedeler billig til bil på nettet 24 timer på Reservedeler24.co.no

hjullager ca160kr/nav ca 300kr og fast frakt 220kr,delene blir sendt fra tyskland men det tar under ei uke sist eg bestilte.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20090513-0591-01-03.pdf

 

Etter å ha lett igjennom punktene observerte jeg at det sto "hvis mer enn 20% av hjulboltene mangler bedømmes det med karakter 3"

 

Husket tydeligvis feil, så selv en mekaniker har godt av en oppfriskning i blandt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår