Gå til innhold

0ddis: Extrem BMW E82 Coupe S54 TURBO 900 hk.

Ranger emnet


0ddis

Anbefalte innlegg

Da legger jeg opp en prosjekttråd for en bekjent etter ønske fra eier - østlien fra bmwforumet.

 

Dette er et ganske unikt prosjekt i Norge, går ikke ti på dusinet av disse (enda!). :)

 

Bilen er en 2012 modell E82 1 serie coupe med sprell nytt karosseri fra Tyskland ! :o Bilen er en extrem banebil som skal kjøres på Gatebil blant annet.

 

Jeg var borte hos han og tok noen bilder og fikset en liten film av hvordan status er pr idag. Beklager at bildene kommer litt rotete, skal sette de kronologisk så fort jeg får tid :)

 

 

 

 

7ls2i4mm1vp8bh7lj9ux.jpg

xvnolp29x8qo5qbcwbzc.jpg

kd5spzg4synku95yxmgc.jpg

utjk9nw0f6x7dx2hl7pj.jpg

y2womzmpndg514l6aj81.jpg

 

 

Specs:

 

Chassi:

 

-Fabrikksnytt 2012 chassi rett fra samlebåndet, helt ribbet.

-Glassfiber/carbon skjermer, dører, fangere, innerskjermer, panser, tak, dashbord, bagasjeluke ++

-Rallyprodukter heavy duty FIA bur

 

Understell:

 

-Komplett fra E92 M3 for og bakstilling inkl diff og elektrisk servosnekke.

-Custom K-sport drift coilovere fra GS på mål fra E92 M3.

-K-sport 356mm foran og 330mm bremser bak

-Custom eksos med 'dubbla pipor'

-GS felger

 

Interiør:

 

-Bøttestoler og sekspunkt

-E30 carbondashbord

-Dashllogger

-Pedalboks

-Hyd brekk mm..

 

 

Motor:

 

-S54B32 m/smidd bunndel, CP stempler, ARP mm.

-Orginal topp m/blokkert VANOS

-PPF S38 turbo grenrør i svartstål m/S54 flens

-Hjemmelaget alu innsug

-Turboservice T4 SX1000 turbo

-MS sprut

-Tilton clutch

-6 trinns E46 M3 kasse

 

Custom avtagbar front er også lagd med radiator, oljekjøler og ic i en svær enhet som kan tas bort veldig enkelt.

 

Her er karosseriet da det hentes i Tyskland

xvmz5bg6ah0hv1iiu3bi.jpg

Så en tur til Rallyprodukter i Varmland for bur.

evojrnf7r5fwjajq03d6.jpg

op5k4vbhfilpngj1ccew.jpg

vrsh0k5f0pcfticpapwr.jpg

0t8hc1mmf1omm9voa8dq.jpg

af1tnzbtpd94m71dglpv.jpg

lyfw86xqvrw6133blokk.jpg

nyahvtcuha6j1nl2xoa1.jpg

2bb9jngb00z1751w29x1.jpg

hvdvnx3vls5ne2vc3x6u.jpg

ldrnc1a72f5gcijfkjaz.jpg

25qmhf85esa4zbomyo0z.jpg

cg54nv71jvuooi6c9l6a.jpg

jq3unjfywp1o9jw6x5mw.jpg

gjqpgha0sbj6jy39sen0.jpg

delk9nd4dydrj477w9ug.jpg

tlqtimy5glfx8op5w7pb.jpg

l3ws8aisb33o5rkyob6j.jpgqyf6junh1ie3jtij6mpx.jpg

86epyls2eeemeel2yedo.jpg

3a45aj59bw1lu2iudzic.jpg

ndu7h30nndvdokg1iywf.jpg

xvnolp29x8qo5qbcwbzc.jpg

620pblyajtv12c3jfv76.jpg

50qbqw8md7mv6dbo2m9f.jpg

vgfa1sk2v0lwgduwn19m.jpg

pdjc3bu0kpp0kfflxcnz.jpg

tce549mi3urqixmkf6y6.jpg

70tx07pme8h1zniqxjnd.jpg

brt4pq2pojr0ge029wwb.jpg

88v8skv4l1qo60rgi33h.jpg

0fgzqynlj9ugg5h18dro.jpg

fsniebgd85lhoub9oscl.jpg

h0m7ocyrex2y7gqhy6sy.jpg

smdq4ovt8q5h4ba22puh.jpg

brem5ctl4cqm52sfarxs.jpg

vd9mpnvsasyh7fmesdip.jpg

m7ubedkbh7rqzicvq0xy.jpg

a2g5ora6jnhui1i313cw.jpg

psv107xxm10vncdvpzxi.jpg

ywuo5zhhnszkvfoerx9m.jpg

bxknukstvrwmco5kfakd.jpg

in75xkrz1diioafc2mn7.png

ytp5snl2zwh5hwivc96a.png

9q27u66p3sgjkiisqp42.jpg

 

Hamstring av 'slitedeler' før sesongen :P

43ztwdafvuhql0dz3x9a.jpg

 

 

Her er forøvrig hans gamlebil, for de av dere som kjenner han fra Gatebil.

 

Kjørte denne Omegaen med M20 2.7L turbomotor - motoren er videresolgt til PM Hagadokken her på forumet og Omegan har fått seg ny eier.

 

 

5l76noiuirdv2erkf99s.jpg

d3ygmns5fzgjn7l9kg2j.jpg

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyno unnagjort. Dem hadde et lite uhell... *HOST*.

 

Kinadekk og 300km/h+ på rulla = NOOOO GO. Dekkbanen løsnet og fløy 15m ut på gårdsplassen! :o

 

Dette skjedde helt på slutten og bilen var mappet opp til 1.2 bar / 800hk+.

 

En prøvetur i regnvær ble også gjennomført. Men den filmen er ekstremt ikke-youtubevennlig.. Gatebil kommer ihvertfall til å få en ny showman. Galning med kjøreskills bak rattet..!

 

Som alle turboladede S54 farkoster så låter og går det som et ***** ******!!!

 

w690rwma0ex8jadwxsf7.jpg

t4tz4ux83q731livzh7a.jpg

vpak3yzca89nbznailgb.jpg

 

Første testtur på bane unnagjort like etterpå. Litt luft i clutchsystemet på pedalboksen, og litt varmeskjold og diverse som måtte "herde" seg inn / ryke av seg.

 

Lader litt sent foreløpig, men grepet er helt perverst bra.

 

Et lite flammende ferskt bilde jeg fant..

 

Foreløpig kan jeg bare gi dere en forsmak på hva S54 turbo føles som... ta en kikk på denne fra i fjor med Jørgens E21 S54 turbo ;)

 

 

xcl92zh7a8opsm0qcpie.jpg

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår