Gå til innhold

Intens ulyd fra bakbrems


gasolli

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått et problem med bakbremsene som jeg ønsker å finne årsaken til så fort som mulig.

Sånn som det er nå, skjemmes jeg når jeg er ute å kjører.. Kjører en 1996 Mitsu Carisma

 

Etter å ha kjørt i omtrent 5 minutter, begynner det å komme en intens, skjærende metallisk skrape-lyd fra venstre bakbrems.

Har vært bak og demontert, og sjekket belegget på klossene. Disse var helt fine (tilsynelatende).

Kontrollert også bremseskjoldet, og det var ikke i kontakt med skiva, og det var heller ikke småstein eller lignende mellom skjoldet og skiva. Plukket også ut klossene, rengjorde både de og de små metallskivene som sitter på (Hva er de til btw?).

Satte de inn med kobberpasta, på begge sider av denne metallplata.

Presset også stempelet inn litt for å se om det hadde låst seg helt..

Monterte alt sammen igjen, og hjulet snurret rundt uten problem, og uten ulyd.

 

Kjørte derfor lykkelig avgårde, men så kom lyden tilbake... kraftigere enn noen gang. Var også av med wire'n til håndbrekket under demonteringen, og etter det har heller ikke håndbrekket fungert like bra.

Kan også nevne at ved å bruke brems eller håndbrems hardt nok, så forsvinner lyden. Ved kjøring rett fram er lyden plagsom, men blir Virkelig ille ved sving.

 

Noen som har noen innspill på hva som kan være galt? setter pris på svar!

(x) 1992 VW Passat 35i TrendLine 1,9TDK

(x) 1996 Mitsubishi Carisma DA0 1,6I

( ) 1999-2003 BMW E46 325Ci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Løst = Plukket av begge caliperne bak, demonterte de, skaffet et rep.sett med nye gummibelger og mer til. rengjorde og slipte ned caliperne, lakkerte de( for moro), pusset ned glidepinnene og satte alt inn med nytt caliperfett. Monterte alt sammen igjen, og byttet bremseveske. Etter dette har den vært stille og behagelig. Ble også kvitt vibrasjonen som oppsto av det jeg tror var hengende håndbrems.

(x) 1992 VW Passat 35i TrendLine 1,9TDK

(x) 1996 Mitsubishi Carisma DA0 1,6I

( ) 1999-2003 BMW E46 325Ci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår