Gå til innhold

Diesellyd fra Bensinbil

Ranger emnet


palgrave

Anbefalte innlegg

Dette skjedde med jevne mellomrom på min også,neste gang det skjer så åpne opp panser og lytt på den sorte boksen ved spylerveske tank og servotank på venstre side trot det hetter HVAC ventil oljedam som går inn i denne boksen som har ett filter med kull eller noe inni.

Lytt på denne boksen,på min var det denne ventilen som klikket noe voldsomt.

Eg tok ventilen ut og sprauet kontakt rens på de der ledning og inn i ventilen,har vært stille etter eg gjorde det.

 

Min begynte og tikke rett etter eg byttet register reim på bilen,trudde eg hadde gjort noe feil he he

Håper det bare er HVAC boksen din som gjør det,skal se om eg finner bilde av boksen.

 

PS:koble av batteri vist du skal rense ventilen så er du sikker på og ikke få feilkode med motorlys.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene får skjørtebank nesten fra fabrikken men virker ut som de tåler det godt, så om det er skjørtebank behøver ikke det og bety slutten for motoren.

Har hørt om 1.4l med skjørtebank som har gått 300 000.

Hvilken motorkode og girkassekode har din bil,står i ein av heftene som følger bilen på ein hvit klisterlapp.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges noe stoffer som man putter i oljen som dekker deleer inne i motoren i ein tjukk film,meine STP har ei blå flaske men husker ikke om det var på jula eller bilxtra eg såg den.

Tjukk olje kan også hjelpe,har hørt så mye om att oljen på biltema er dårlig men vett ikke om dette stemmer de oppfyller jo krav fra bilprodusentene :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver med en oljeskift og filter. Hvilken olje ville du gått for og hvor mye fyller du?

 

 

Kjøretøy VOLKSWAGEN GOLF 1J

Kjøretøyslag Personbil

Chassisnummer WVWZZZ1JZYW725400

Motorkode® AHW

Fabrikantkode VW

Gruppekode No5750

Reg.dato 2000/08/16

Import Nej

Karosseri Stasjonsvogn

Farge GRØNN

Drivstoff Bensin

Motoreffekt 75 Hk (55 kW)

Dekk 195/65R15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilxtra har 5-50w olje av merket Comma tror den hetter motorsport har og ein som hetter longlife.

Koster 560kr for 5L det har også filter til bilen meiner det kostet 130kr på bilxtra sist eg kjøpte.

Er verdt ett forsøk og kan roe ned på lyden men tror neppe lyden forsvinner.

Bilxtra har også noe som hetter 75 000 plus,oljetilsetning for motorer som er gått over 120 000km koster 109kr.

Lykke til,oppdater når du har byttet olje og hva du produkter du bruker og om det blir bedre :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår