Gå til innhold

Kjøpe Suburban 6,2d

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har aldri eid chevrolet før, har liksom bare vært en drøm å skaffe seg en suburban.

Og jeg som aldri har eid chevrolet før så lurer jeg på hva jeg skal se etter! Det skal bli en bil som vi skulle hatt i noen år og som vi skal bruke hvis det skulle blitt eventuelle unger inn i bildet :)

 

Er det en driftsikker bil?

Billige deler?

Lett for å ruste?

Er den pålitelig?(kjører endel langturer, ferier)

Er den vanskelig å vedlikeholde?

 

Hører noen folk som sier att de sluker drivstoff og er svindyre deler og generelt dyre og eie. Men dette er ikke folk som har hatt chevy sjøl så det tar jeg med en klype salt :)

 

Foretrekker suburban fra tidlig 90 tallet siden de er tøffere og finere etter min smak :)

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3t og 11min gammel tråd, så bumper du?

Du vet det fins en "Nye innlegg" knapp?

Når en tråd er blitt flere dager gammel så kan jeg kanskje skjønne poenget, men ikke her.

 

En søkerunde på google gir deg stort sett svar på det du lurer på.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har en '90 Suburban med 6,2 og en th400 som har fått mye juling og ikke er frisk lenger. Den girer for seint, så motoren går på høyt turtall i 60-soner og alt over 80. Bilen veier 3 tonn.

 

Ved vanlig (min "vanlige" kjøring er vel litt hard, dog) kjøring med denne girkassa, går den på 1,4.

Ved grisekjøring, herjing, sladding på jordet, 4x4 innkobla VED sladding på jordet, osvosv går den på 1,5.

Endret av tonjek

» 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350

» 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Er det en driftsikker bil?

 

Både og. Motorene er gode hvis du behandler dem pent og vedlikeholder dem bra.

6,5 motoren har som kjent problemer med dieselpumpe og PMD ("hjerne" til dieselpumpa)

6,2 motoren er nok mest holdbar, men er forferdelig sløv i forhold. 

 

Skal du ha familiebil, bør du gå for det litt nyere karrosseriet spør du meg. De fra 73-91 er stive og jævlige å kjøre. Og har grusomt lav utveksling.

95-00 er nok best. Med forbehold om dieselkødd som kan dukke opp.

Billige deler?

 

Ja. Finner mye på summit,ebay og LMC truck. Er frakta som ofte er dyr.

Lett for å ruste?

 

Ja. Gamle karrosseriet er værst.

 

Er den pålitelig?(kjører endel langturer, ferier)

 

Ja. Med 6,5 er ikke det noe problem hvis bilen er i orden. (anbefaler å ha naf medlemsskap uansett)

Er den vanskelig å vedlikeholde? 

 

Nei. Faktisk av de letteste bilene du får tak i. Men må ha litt brutalt verktøy i noen tilfeller.

 

Håper dette hjalp deg noe. Jeg har hatt begge typer suburban. Var nok mest fornøyd med min forrige 96 mod komfortmessig. Men er en egen sjarm over de gamle, tross rustangrep og dårlige kjøreegenskaper.

88 Chevrolet Suburban 6.2D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår