Gå til innhold

temperatur nåla funker ikke. audi b5

Ranger emnet


kjellcorp

Anbefalte innlegg

info om bilen;

1.8 TQ. 97 mod

som topic sier, så funker ikke temp nåla mi som er på speedometeret.

det som jeg har prøvd hittil er å bytte temp sensoren(g62) har også byttet termostaten. fortsatt ikke noe bedre.

fikk tak i ett speedometer ifra 1.8, men det hjalp heller ikke. vet ikke om det er noe forskjell på 1.8 og 1.8t speedometeret? men de var helt like på baksiden og framsiden.

 

noen ideer på feilsøking ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du termostaten?

 

På min Audi A4, B5 1.9 TDI (AJM) så kjøpte jeg termostat på bil xtra. Fikk aldri opp motor temperaturen. Men da jeg kjøpte ny hos Møller så var den anderledes enn den jeg fikk på bil xtra. Så da jeg fikk satt på OEM, original audi termostat virket plutselig nåla og varmen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. men hvis du ser på bilde som er på linken. så er det ved den blåe kontakten. kan nevne at den som satt der var blå, men ble erstattet med grønn.

termostaten har jeg hørt at flere har hatt samme problem. så tenkte kanskje på å kjøpe ifra møller, eller ta ut den jeg har nå for å koke den for å se om den åpner. den ble kjøpt på meca gjøvik. men tenkte kanskje det er mest lønnsomt å finne ut for sikkert at nåla på speedometeret funker.

så tenkte som slippern sier, men jeg aner jo ikke hvor man skal måle ifra og til.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten kan slå inn og virke 100%, men om det er feil type så er du like langt ;)

 

Som sagt, jeg så forskjell på termostaten fra biltema/bilxtra og møller.

 

Om jeg husker riktig var det små hull i termostaten jeg kjøpte hos møller. Som da slapp igjennom frostveske hele tiden.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. så det vil si at den skal gå uansett ? men noen som vet hvordan jeg kan få feilsøkt speedometeret da ? greit å gjøre det først som sist egentlig.

 

edit; tenkte jeg kunne nevne at når jeg kjøpt bilen så funket ikke nåla da heller. det er vel 5 mnd siden ca. termostasten ble da byttet uka etter. men ble jo ikke noe bedre så. vet ikke hvor relevant dette er, men blåser varmt som bare det i bil :P

Endret av kjellcorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår