Gå til innhold

Inntauing av bil som har fått stans langs veien

Ranger emnet


siikhead

Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Greide og knekke drivvakslingen paa bilen da jeg var paa vei hjem den 22 mai,parkerte da bilen inntil siden,altsaa langs med hovedveien og tok skiltene med meg paa grunn av manglende eu og aarsavgift.

 

Saa hentet jeg noe i bilen 23 mai og oppdaget en fin gul lapp paa ruten,500 i bot.Dette var for parkering nermere enn 5 meter fra veikryss.

 

Skulle hente bilen i dag 24mai.. ble litt sen pga manglende penger til og leie tilhenger.

 

Og da vi kom frem sto det en ifra Alfa Bergen AS som hadde faatt beskjed om og taue bilen ifra bergen parkeringsselskap,paa

daarlig engelsk.....han hadde allerede faatt bilen paa hengeren sin men ikke festet den.

 

Han ringte sjefen sin og saa fikk vi snakket med han om han kunne ta bilen ned igjen..det kunne han visst vi betalte 1000 kr..jeg sa 500kr..men saa ble det plutselig 1500? for bilen var oppaa hengeren allerede?? dette ville jeg ikke betale,jeg sa at jeg hadde stresset med og hente henger og laant 700 for og leie henger for og hente bilen..

 

Men han sa 1500 eller saa maa du hente bilen seinere for 2000kr,saa det endte med att han tok med seg bilen damndamn

 

Men tolker jeg denne linken rett saa har jeg 14 dager paa meg til og hente bilen,stemmer det? https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/trafikk-reiser-og-samferdsel/veg-og-vegtrafikk/parkering/bortauing-fjerning-av-kjoretoy

 

Mvh Tommy og Anja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vel vist bilen står lovlig parkert?,vist den er ulovlig parkert som for nærme ett veikryss så kan de fjerne den før fjorten dager.

Da vil eg tru du må betale døgnleige i tilleg til de 1800kr og de 500kr i bot.

 

Flyttet du bilen 23mai da du fant boten,sånn att den sto lovlig parkert?

 

Er ikke sikker på dette er bare sånn eg tolker det som står,er uansett sure kr og betale.

Du burde kontaktet kommunen når du fekk stopp og forklart situasjonen,men lett og være etterpåklok.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du var på stedet da bilen ble tauet, skulle du ha betalt 900 for oppmøte. dette er helt normal praksis (prisen er forskjellig fra sted til sted for oppmøte) Hvis du nekter å betale det det koster for oppmøte, så tar bergningsselskapet/tauebilen bilen din med som "pant", dette er også helt normal praksis. Inntauinskostnaddene er alltid dyrere enn oppmøte. Du må ofte i tillegg betale døgnleie, dette er også noe som er forskjellig fra sted til sted.

 

Den største feilen du gjorde, var at du tok med skiltene på bilen din. Da står bilen der som en uregistrert enhet og du har mindre "rettigheter"

 

Du burde dra ned til der bilen din står parkert, helst på dagtid når det er kontorpersonell på stedet, så forklarer du at du var på stedet med tilhenger da den ble tauet, og at sjåføren krevde mer (1500) betalt enn det avtalen med Bergen tilsier at du skulle ha betalt og så kan du høre om du slipper unna med å betale de 900 for oppmøte.

 

og btw. det spiller ingen rolle om han har festet bilen eller ikke, det går på oppmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står att det koster ca900kr ved fremmøte så da er vel det litt etter hvor lang tid det tar avstand osv ,synes det var uryddig av dem og kreve 1000kr og så 1500kr men tviler sterkt på att du slipper unna da det står ca900kr.

De tauer vel bilen når den står feilparkert uansett om du har skilt eller ikke,får vel først ei bot og om bilen står i flere døgn vil de vel fjerne den så den ikke skaper fare eller er til hinder.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke nødvendigvis alltid bot først, det kommer helt an på hvordan og hvor bilen står parkert.

 

Det værste han får om han forklarer det med at han ble bedt om å betale 1500 av en som snakker dårlig engelsk, er ett nei om at det får han ikke. Han tjener ingen ting på å ikke si det i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei klage må han jo gjør var ikke det eg meinte,kansje han burde klage til oppdragsgiver som er kommunen også.

Men når bilen er feilparkert og ein parkeringsvakt ser det så slipper man veldig sjelden bot,det gjør man iallefall ikke her.

Så er det jo kommunen som bestemmer hva kosekvens blir for feilparkering sånn som eg forstår det :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår