Gå til innhold

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg s� heldig � f� havari p� automaten her forleden dag. Iallfall om man skal tro p� Chryslerforhandleren som oppga feilkode 36 sammen med 51 og 54, noe som indikerer intern/innvendig feil i kassa, mekanisk s�dan, og kassa m� s�ledes ut for overhaling. Og den som er overhalt og forsterket for 100.000 km siden. Kjedelig.

 

Er det s� noen her som har erfaring med verksteder som gj�r en grei jobb til en fornuftig pris? Dette er en 93 med A604 kasse. Hadde liksom h�pet at kassa skulle holde noe lengre, men den gang ei. Opplevde f�rst at den sjaltet veldig ubesluttsomt fra 1. til 2. gir, og etter det har den smelt i gir nesten hver gang. P� tirsdag fikk jeg ogs� Limp in/home mode, alts� bare 2. gir.

 

Et sp�rsm�l: Solenoiden p� denne (den som lager den "bzzzz-tikk" lyden ved oppstart og nedbremsing) br�ker veldig. Alts� samme lyden som i andre biler, bare mye kraftigere. Kan dette v�re grunnen? Har noen opplevd samme problem, der denne har v�rt �rsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor ofte har du byttet olje på den siden du overhalte den sist?

Hva slags olje ble brukt da, og hva gjorde de med den?

Kassa skal holde 300.000 i hvert fall, om man holder servicen riktig.

Selenoid uniten, som styrer valg av gir, kan bli møkkete inni om det er gammel olje, eller om kassa er flushet.

Den koster ca 150 dollar i statene. Kassa skal IKKE flushes foresten. Da løsner partikler fra clutchene og setter seg i ventiler og selenoiden.

Automatolja skal skiftes helst hver 60000 km.

Endret av Trialmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hvor ofte har du byttet olje på den siden du overhalte den sist?

Hva slags olje ble brukt da, og hva gjorde de med den?

Kassa skal holde 300.000 i hvert fall, om man holder servicen riktig.

Selenoid uniten, som styrer valg av gir, kan bli møkkete inni om det er gammel olje, eller om kassa er flushet.

Den koster ca 150 dollar i statene. Kassa skal IKKE flushes foresten. Da løsner partikler fra clutchene og setter seg i ventiler og selenoiden.

Automatolja skal skiftes helst hver 60000 km.

 

Det går ikke akkurat raskt i svingene med meg her, gitt... Bilen har blitt satt bort siden havariet. Jeg har ikke hatt ork eller tid til å gjøre noe med det. Kassa ble overhalt for ca 10 år og 120.000 km siden. Jeg har bare hatt den i 10.000 km, vet ikke om oljen er byttet, antar den ikke er det. Ble brukt rett olje (er vel atf+3 etter det jeg husker?) og jobben ble gjort av spesialverksted som skal ha greit rykte. Vet derimot ikke hva som ble gjort, men den ble iallfall overhalt og forsterket. Antar da at de har byttet den som er av "slitedeler" inni kassa, i tillegg ble hjernen byttet. Solenoiden? Vet ikke om denne ble byttet. Har sett at du både kan kjøpe ny og overhale den. Men kan denne være årsaken til problemene, altså kan den gi disse feilkodene og symptomene, eller er overhaling/bytte av selve kassa eneste alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår