Gå til innhold

Oppgradere anlegg e46 - Blaupunkt PNP + Infinity Basslink

Ranger emnet


froleo

Anbefalte innlegg

Lurer på å oppgradere anlegget i min e46 318i med business spiller. Ønsker ikke å bytte ut originalspilleren, ønsker bare litt bedre enn standard lyd uten alt for massive inngrep.

Har sett litt rundt på forumet og kommet fram til at jeg mest sannsynlig kjøper en Blaupunkt PNP forsterker og en Infinity Basslink, evt baksett og front senere.

 

Blaupunkt THA-475 PNP (+ kabelsett og adapter)

Bilradiospesialisten - ... &katid=587

 

Infinity Basslink

Infinity Basslink - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

 

1.Er det slik at jeg bare kan koble til suben via phono fra forsterkeren om jeg trekker den bak?

2. Trengs det noe ekstra kabler for AUX fra forsterkeren?

 

Regner med det vil lønne seg mye å bytte høytalere også, leste at frontsettet skulle være dugbart, mens bakhøytalerene er av dårligere kvalitet.

Tror jeg holder meg til å bytte bakhøytalere i første omgang. Hører mest på metal og rock, og er ikke noe glad i skarp lyd som er slitsomt for ørene. Ønsker et sett som kan høres på i lengre perioder, samt ha en rund og fyldig lyd. Er ikke på jakt etter et sinnsykt anlegg, men heller et med behagelig og relativt god lyd.

 

3. Har sett på disse to Focalene, har hørt de skal ha god og fyldig lyd til metal, har dere noen innspill på dette?

4. Hva er egentlig hovedforskjellen på de?

 

Focal 165KRC

Bilradiospesialisten - ... id=645&id=

 

Focal PC-165

Bilradiospesialisten - ... id=645&id=

 

Lurer også litt på disse JBLene:

JBL GTO-629

Bilradiospesialisten - ... id=645&id=

 

5. Vil blaupunkt forsterkeren være kraftig nok til å drive et av disse?

6. Slipper jeg å legge nye strømkabler rundt i bilen, slik at jeg bare kan enkelt og greit erstatte standardsettene med et av disse settene?

7. Vil de passe baki hattehyllen, evt med et adapter?

8. Noe annet jeg burde være obs på?

 

Er helt grønn på bilstereo, så setter pris på alle tilbakemeldinger! :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren har linjeutganger ja, så du kan koble basslinken rett på forsterkeren.

Når det gjelder høyttalere så starter du i feil ende, for det er selvfølgelig foran du skal prioritere lyden, du sitter vel ikke baki og kjører?? Du ville vel heller ikke snudd ryggen til hvis du var på konsert feks?? Lyd forfra er det mest riktige, og høyttalere i hatthylla er bare tull, spesiellt når du har sub baki for da vil høyttalerene påvirkes av trykket fra suben og låte stygt. Bruk heller dobbelt så mye på høyttalere foran og dropp de baki ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår