Gå til innhold

Hva er forskjellen på justerbare senkesett?

Ranger emnet


CV14200

Anbefalte innlegg

Har en Skoda Superb jeg jerne skulle ha senket litt. Ikke rånesenke, men få den litt ned mtp motorveikjøring, men ønsker justerbart for å få den høy på vei opp til hytta. Har sett litt rundt på nett og finner justerbare sett fra under 5.000,- og oppover til mange mange tusen. Hva er forskjellen? Hva trenger jeg for kun å kunne kjøre litt lavere enn orginalt til vanlig men enkelt kunne heve en skjelden gang?

2010 Skoda Superb 2,0 TDI 170 HK DSG (konebil)

2008 Skoda Octavia 2,0 TDI 140 HK 4X4 (til salgs)

1999 Opel Astra G 1,4 (min hverdagsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen på billig og dyrt er komfort og kjøreegenskaper,får sett til 2500kr men er vel ikke akkurat behagligt og kjøre med.

Er sikkert andre her som har personlig erfaring med billige sett,husk att på ebay får du det mye billigere selv etter frakt og toll.

skoda superb coilovers | eBay

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har H&R justerbart på min Octavia og jeg må si at det setet er JÆVLIG smooth!

Komfor og tighthet kombinert i en perfekt balans.

 

Men vwperformance: Det er vel ikke sån at du trenger 4-hjulskontroll hvis du bare skrur opp setet for å kjøre noen mil og så skur det ned til samme nivå etterpå!?

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo desverre ødelegge den drømmen om å kunne justere opp og ned når du vil.. Du klarer nok å justere den et par ganger over kort tid, men etter litt kjøring så "sitter" gjengene seg så jævlig å blir veldig vanskelig å justere høyden. Etterhvert så blir gjengene ødelagt å du får spon i de.. Så må settet av igjen å kjøpes nye justeringsmuttere å fikse gjengene.. Ville kjøpt et fornuftig senkesett m/Sportsdempere, så får du den stabiliteten du ønsker på motorvei å går ikke så mye ut over høyden på vei til hytta :)

 

Å poenget til VwPerformance er at hvis du hadde blitt stoppa på vei til hytten i trafikk kontroll så hadde du fått mangellapp pga høyden er annerledes enn det som står i vognkort (Får skrevet inn senkesett med angitt høyde som den blir vist med).

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbare senkesett fra ebay har jeg dårlig erfaring med. Fettern min kjøpte et sett. Virket perfekt om sommeren, men da det ble kaldt så ble settet ødelagt. Tåler ikke norsk vinter

 

Av billige sett har jeg prøvd TA settet som parts and retards selger. Selv synes jeg de er gode å kjøre med. Ikke steinhardt, men passe mykt. Litt stivere enn originale, men ikke så stivt at man får vondt av å kjøre

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt etter hvilket sett du kjøper på ebay,de selger TA sine sett der også koster 189- 219€ for de på ebay.

Ser likt ut med de eg har sett i norge,men kjøper du coilovers som er billige så får du vel kvalitet deretter.

Link:golf4 coilovers TA | eBay

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå får de som virkelig kan dette rette meg, men hensikten med justerbart senkesett et vel å tilpasse senkingen til den høyden du ønsker mtp utseende og stivhet, for så å la det være i den innstillingen.

 

Jeg ville heller senket bilen og evt satt på større dekk/felg dimmensjon før hytteturen.

Har aldri prøvd det, men biltema, bilxtra m.fl sleger fjerklemmer, de kan også brukes omvendt, altså som heving.

(bilxtra.no - tunig/bil utvendig - heve/senkesett eller gummimellomlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller senket bilen og evt satt på større dekk/felg dimmensjon før hytteturen.

Har aldri prøvd det, men biltema, bilxtra m.fl sleger fjerklemmer, de kan også brukes omvendt, altså som heving.

(bilxtra.no - tunig/bil utvendig - heve/senkesett eller gummimellomlegg)

 

Også tar du en sving litt fort, klemma knekker av og bilen får et lite hopp mitt i svingen.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår