Gå til innhold

kjøper nekter å levere salgsmelding

Ranger emnet


thomj

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg solgte bilen min for ein stund siden, men måtte på reise vekk på jobb før eg fikk skrevet under.

 

Så eg skrev under, og så lot eg broren min gjøre resten med kjøper.

 

Dessverre, så var broren min så dum at han lot kjøper ta salgsmelding, men kjøper nekter nå å levere den.

I mellomtiden, så har kjøper videresolgt bilen, og nekter å si hvem han har solgt til, og nekter å ta telefonen etc når eg prøver å ta kontakt.

 

Politiet sier dei ikkje kan gjøre noe.. er det noen som veit noe om hva eg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet må kunne gjøre noe, etterlyse bilen, melde den stjålet etc.

Alternativet er å fylle ut en salgsmelding sjølv om du har navnet på fyren.

 

Gamle salgsmeldinger har ikkje fødselsnummer, og kan nok leveres saman med tapsmelding på vognkort del 2.

 

Hvorvidt det er dokfalsk, ja, men kven skal bevise kven som har gjort det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en annen politistasjon å si du vil anmelde ett biltyveri, trenger ikke nevne bakgrunnen.

 

Nå skriver du ikke noe om dette var en bil i 5,000,- eller 100'000,- klassen så går ut ifra at det var en billig bil.

Prøv å spor opp bilen, skru av skilter og lever disse, da slipper du at evt. bompengekrav og årsavgift kommer i posten.

Bilen er juridisk sett fremdeles din, så kun du kan få ut skilter igjen.

 

Lever uansett en tapsmelding på vognkort del 2.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen var bare verdt ein 10,000,- ..

 

glemte og å si han som han solgte til, leverte inn skiltene... MEN, eg får fortsatt regninger og alt mulig rart...

 

Men kva vil skje om eg melder vogkort del 2 tapt, og han kan vise til den gamle?

 

Hva er det du får av regninger etc?

 

Jeg ville levert inn Salgsmelding med alle de opplysninger du har samt din underskrift, ikke mer ... ingen fusk (og behold copy).

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE melde bilen din stjelt. Dette er falsk anmeldelse til politiet og når du anmelder noe, skal du bli informert om vitne og anmelder sine plikter og ansvar. her går det klart frem at en falsk anmeldelse er straffbart.

 

det du eventuelt kan gjøre, er å dra til politistasjonen og anmelde kjøper for svindel eller noe i den dur siden han ikke har levert papirene og dette medfører at du får regninger og krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår