Gå til innhold

Skifte bunnpanne

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

I dag ble uka mi 1 meter bedre når jeg skulle hjem fra jobb. Kjørte nedi ei djup hole på parkeringsplassen (grusplass) med det resultat at jeg slo istykker bunnpanna på bilen.

Så det jeg lurer på er, åssen er det å skifte denne? Bilen står naturligvis igjen på jobb, og jeg husker ikke riktig hvordan den ser ut under, men er det mye som står i veien og gjør arbeidet vanskelig? Motoren er en 1.9 TDI (AVF).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må man jekke opp motoren på 1.9 også? Snakka med en i dag som hadde vært borti dette før, som sa de bare løsnet skruene og skjøv den rett av framover. Men etter å ha sett under bilen ser det ikke ut som om det er så allverdens med plass. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

prøvde legge in et svar men tror jeg dreit meg ut.

så her kommer svar og kanskje du allerede har fikset det mulig andre lurer på hvordan det gikk: Du må ut m motor.

det sitter 2 stk 10mm. muttere rett bak clutchen/svinghjulet som du ikke kommer til(kanskje med spesial drager...). jeg hadde til og med motor ute i kran

fordi jeg skulle bytte over til en ny brukt en. jeg har AVF motor og quattro 2003 1,9TDI. Den jeg skulle sette inn

var AVF manuell fra 2004. bunnpanna er annerledes da det er ei motorforing i front på 2003 mod.(mulig det er pga quattro..ikke vet jeg)

dette satt det ikke på 2004 mod som skulle inn. dermed måtte gamle(2003) bunnpanne over i nye motor(2004).

av med clutch og ut med de to bastard skruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har uansett satt bort jobben. Tar ikke sjansen på å gjøre slike inngrep på den bilen. Alle gangene jeg har tatt ut motor har jeg måttet voldta bilen med traktor en halvtime før motoren slipper taket. Akkurat dette kan heller noen som har gjort det før gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår