Alex-svx Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Er det noen her som veit om det går ann å få fylt på R12 gass på bilen? Tror det har blidt lite gass på bilen den kjøler ikke så godt som den gjorde i fjord. Er en Chevrolet Suburban 1989 det er snakk om. Går vel litt over 1kg på systemet. Takk for alle svar. Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Sender pm Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Man Skrevet Juni 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Er det noen her som veit om det går ann å få fylt på R12 gass på bilen?Tror det har blidt lite gass på bilen den kjøler ikke så godt som den gjorde i fjord. Er en Chevrolet Suburban 1989 det er snakk om. Går vel litt over 1kg på systemet. Takk for alle svar. Lurer på det samme... Helst i Trondheims området. Alternativt om noen vet om gjør det selv kit det er mulig å få tak i her til lands... -Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Tidligere tråd om dette: http://www.bilforumet.no/andre_forum/teknisk/74246-hvor-kan-jeg-fa-tak-i-r12-gassen.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gengahl Skrevet Juli 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2013 Jeg kjøpte nettopp ett konverteringssett fra Steinar Stolen (send mail til dem, så sender de settet i oppkrav) for 1000,- følger med 1Kg med R134. Alt du må gjøre er å slippe ut resten av R12-gassen. Det er veldig lett, bare å trykke ett skruhjern inn i nippelen på lavtrykkssiden. Pass på å ikke få vesken på deg selv eller lakk osv. den er sinnsyk, jeg sølte litt på bakken og det sydet og boblet i 10 minutter :-) Jeg trenger mer gass pga en lekkasje, så nå skal jeg kjøpe 12 bokser på ebay. Koster 5-600 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2013 Konvertering består stortsett i å tappe av R12, reinse systemet(skal ikkje blandes), skifte O-ringer i hele systemet(R134a er mye mere flyktig enn R12), og fylle R134a i(mulig ventilene skal byttes også). At systemet går tomt med R134a påkk ett system med gamle R12-ringer, er helt normalt. Forresten skal det brukes forskjellig olje på R12 og R134a, man får en olje som kan brukes på begge så man ikkje trenger å nitrogenrense hele systemet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gengahl Skrevet Juli 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2013 Did not know. Du sparte meg sikkert litt tid og penger der ja ;-) Ebay neste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Alt du må gjøre er å slippe ut resten av R12-gassen. Det er veldig lett, bare å trykke ett skruhjern inn i nippelen på lavtrykkssiden. Freon er vannvittig ødeleggende for ozonlaget, men du slipper det altså rett ut i naturen? Tør jeg spørre om du ikke vet bedre, eller driter du simpelthen i dine omgivelser? Den riktige måten å gjøre det på er selvfølgelig å gå til profesjonelle som tapper av KFK-gassen og behandler den på en miljøriktig måte. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg