Gå til innhold

Toyota carina 1.8 fusker!

Ranger emnet


Tommeren

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte min første bil i mars i år. Jeg fikk beskjed av selgeren om motorproblemet, men jeg tenkte det bare var noe små fiks som måtte til! Det har vist seg og ikke være noe "småfiks" bare.

 

Bilen starter og går fint på tomgang, selv når jeg gasser og "ruser" den. Men helt til jeg kjører den så "pøh" er det som om den får et slag og orker så vidt noen ting + at motorlampen starter og lyse! Jeg har prøvd med og trå inn kløtchen og starte den på nytt, dette hjelper en stund også skjer det igjen.

 

Jeg har hatt den på verksted der det ble byttet: Olje,bensin og luft filter, frostvæske, tennplugger, sensor på aut. choken og olje på motor! Toppen ble tatt av for sjekk, alt så fint ut. Det ble tatt en diagnose på den som viser seg at det kom frem en feil på en sensor som hadde noe med "innsprøytningsystemet" og gjøre. Jeg fikk beskjed om at det kunne være så enkelt at jeg bare kunne fylle på en dyserens og en dysesmører på bensintanken. Det har jeg gjort og nå virker det som at den fusker "sjeldnere" Men er det noe jeg kan gjøre for å sjekke etter avleiringer eller lignende? Eller noen som har vært borti samme problemet med samme bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at den blir tregere/fusker når den er blitt varm, viss det er tilfelle så er mitt tips at du prøver å ta av kontakt til injektor en etter en og hører om det er en av disse som ikke reagerer. Reagerer ikke motoren ved at en av disse kobles fra så er den injektoren/dysa deffekt eller at gummipakningen på den er deffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har vist seg at sensoren på innsprøytning systemet ikke er defekt men at en såkalt bankesensor er feilen. Jeg har funnet ut av at en bankesensor koster 1800kr. Jeg hiver heller hele bilen på dynga.. verkstedene som jeg har brukt finner ikke ut av feilen annet enn at diagnosen slår ut på bankesensoren og det i da tilfelle kan være rådebank eller at sensoren bare er dårlig kontakt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår