Gå til innhold

Volvo Amazon eller BMW E12 520?

Ranger emnet


9nicolai

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe min første bil nå. Problemet er bare at jeg lurer litt på hvilken bil jeg skal velge. Har bestemt meg for at det enten skal være en Volvo Amazon (69/70-mod) eller BMW E12 520 (har sett på en 75-mod som er akutell).

 

Jeg kjøper ikke bil av praktiske grunner, men for å kose meg med det ;). Derfor lurte jeg på hvilken av disse bilene som er mest kurant? De tre tingene jeg legger vekt på er; at den er nogen lunde enkel slik at jeg kan mekke litt på den selv, at bilen er driftsikker og kjøreglede.

 

Trenger rett og slett bare noen innspill. Er litt usikker på driftsikkerheten på BMWen iforhold til Amazonen?

 

Takker for svar :)

 

Nicolai

 

Legger ved to snadder-bilder.

 

post-77934-13804855054562_thumb.jpg

 

post-77934-1380485505463_thumb.jpg

1965 Volvo 121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du står oppe i et vanskelig valg her ja! :)

 

Jeg ville nok tatt Amazonen! Det er en bil som sitter godt nede i folkesjela til oss nordmenn! Kjører du en Amazon, vil folk ALLTID snu seg etter deg på vegen! Amazonen er også en bil det er lett få til å bli unik, med enkle grep. Du har også Volvo Car Club Norway som merkeklubb, en klubb med et enormt internettforum hvor du kan få svar på det du måtte lure på. Medlemsskap hos VCCN koster også bare 300,- i året (du trenger ikke bli betalende medlem for å bruke forumet, men anbefaler deg å bli det, for da får du redusert pris på treff, samt tilgang til masse rabattavtaler!) Legger ved to bilder fra Sørlandstreffet som jeg var på i går:

 

file-95.jpg

 

file-96.jpg

 

file-97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår