Gå til innhold

Opel Kadett C 1976 bytting av motor

Ranger emnet


ChangeTurn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har en 1976 Kadett C som jeg ønsker å bytte motor på, men jeg har et par spørmål som jeg håper noen her kan svare på.

Først og fremst trenger jeg å vite hvilke motorer jeg kan få plass til uten at jeg må bytte understell/akslinger/girkasse

Så trenger jeg å vite hvilken type Getrag girkasse jeg kan bruke da jeg mest sannsynlig skal sette inn en slik.

Er sikker flere tråder om det, men jeg har aldri funnet et enkelt og lett svar på spørsmålene mine så lager derfor en ny tråd selv i håp om enkle svar :-)

 

Mvh Endre Svingen AKA ChangeTurn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det godkjent uten bytte av forsstilling er du stuck ved den du har. Kadett 1600/1900/2,0 har annen forstilling.

Skulle jeg bygd en billig morsom Kadett ville jeg valgt en 2,0 ohc fra Omega A. Men det kreves noen sjeldne deler, bl.a en fordelerflytter som satt i Manta B 1,8 og Rekord 1,8, samt bunnpanne fra nevnte Manta.

Denne motoren er lettere enn de gamle CIH motorene (som etter mitt syn ødelegger kjøreegenskapene på Kadetten pga vekt)

Men noe jobb blir det uansett

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på en c20let motor som jeg har lyst til å sette inn, men har begrenset med kunnskaper så lurer derfor på om det er for mye jobb. kan noen si hva som må byttes/kjøpes ekstra for å få en c20let motor i 1976 C kadett og få alt godkjent. Det meste på bilen er standard. Jeg har 2.2i rekord bremser, 1.6 foraksling og 1.2 bakaksling som nevnt ovenfor. Utenom det er alt standard :)

Er utrolig takknemlig for alle mulige svar :)

Endret av ChangeTurn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår