Gå til innhold

"Gugge" i frostvæska

Ranger emnet


StineMy

Anbefalte innlegg

Etter vinteren har jeg vært plaget med en oppsamling av et oljelignende stoff i frostvæskebeholderen på bilen min. For en uke siden tok jeg ut beholderen, spylte gjennom slangene og kjøpte ny beholder da jeg ikke klarte å vaske den andre nøye nok. Lot det stå en stund før jeg festet på slangene igjen for å være sikker på at det var tørt.

 

I går måtte jeg fylle på mer frostvæske allerede, og det har kommet mer og ny "gugge".

Hva er galt? Hva kan dette være? Trodde først det var smuss etter vinterens temperaturforskjeller, men da skal det vel ikke komme mer allerede nå!

 

HJELP!

 

(legger ut bilder, hvis det er ønskelig)

 

På forhånd, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Det hverken lukter eller kjennes ut som olje, men om så var, hvor mye vil det koste, tror dere? Er det farlig? Noe jeg kan gjøre?

¨

Når jeg skrur opp lokket er det akkurat som at det er et fettlag på korken. Er lyst, og ser ut som det som er igjen i steikepanna etter at man har stekt koteletter med litt for mye smør. Når det stivner liksom. Noe annet det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det har omtrent samme konsistens som majones? :)

 

Jeg oppdaget "majones" i oljepåfyllingen, det viste seg kun å være en slange som var defekt.

 

Om toppakningen er defekt vil motoren koke og kjølevæsken vil forsvinne. Anbefaler å ha bilen på verksted så fort som mulig.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår