Gå til innhold

Litt mer krutt i en 7A-FE

Ranger emnet


postcar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en orginal 97 mod Carina 1.8 7E-FA som tidligere har hvert bruksbil, men nå er blitt litt skrubil siden jeg har en annen bil jeg hovedsaklig bruker.

 

Derfor vil jeg prøve å lage denne litt mer banevenlig. Senk og felger kommer etterhvert i tillegg til veltebur og seter, men vil i første omgang begynne med motor for å se hva jeg har å rutte med..

 

Når jeg da snakker om om litt mer pulver, tenker jeg da ikke på å bruke 10-15k på en turbokonvertering, men billig effektøkning da dette er ett low budsjett prosjekt. Er blank når det kommer til denne motoren (stort sett holdt på med VW 1.8T og TDI chiptrimming), så hva kan man gjøre med denne? Takk for svar

Endret av postcar

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har en orginal 97 mod Carina 1.8 7E-FA som tidligere har hvert bruksbil, men nå er blitt litt skrubil siden jeg har en annen bil jeg hovedsaklig bruker.

 

Derfor vil jeg prøve å lage denne litt mer banevenlig. Senk og felger kommer etterhvert i tillegg til veltebur og seter, men vil i første omgang begynne med motor for å se hva jeg har å rutte med..

 

Når jeg da snakker om om litt mer pulver, tenker jeg da ikke på å bruke 10-15k på en turbokonvertering, men billig effektøkning da dette er ett low budsjett prosjekt. Er blank når det kommer til denne motoren (stort sett holdt på med VW 1.8T og TDI chiptrimming), så hva kan man gjøre med denne? Takk for svar

 

Man kan gjøre en del men ikke så fryktelig mye:

- Man kan oppgradere til større eksos, fjerne katalysatoren den tar ca 10% ytelse.

- Man kan oppgradere til en bedre eksosmanifoild

- Iridium Tennplugger gir ca 2-3hk extra

- Fabrikanten sitt luftinntak er tilpasset bilen så det kan man oppgradere, i så fall Cold air intake og ikke short air inntake.

- Polere innsuget

- Stramme gass vaieren, Gjør gassspjeldet mer presis og man får bedre respons så man skal gi gass.

- Ny rotor og fordelerlokk hjelper nokk!

- Nye pluggledninger skader ikke

- Oppgradere dyser, viss ikke ville jeg har brukt en "drivstoffrens". Qmi sin er veldig bra, vet ikke om så mange andre på markedet.

- Motor vask og motor behandling fra qmi, gjør at motoren går mye lettere og vare lenger med tanke på at du skal

prøve og få litt mer hk ut av motoren.

- Man kan omprogramere ECU`en, ca 10hk

- Skifte Lamdasondesensorer viss de er gåen

 

En liten lede tråd iallefall ;)

 

Mvh.

JDavidsen

Endret av JDavidsen

2002 Toyota Avensis T22 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår