Gå til innhold

Hva slags ET bør jeg ha på 15" til cab?

Ranger emnet


KooPa TropA

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter 15" hjul til min Golf 1 cab.

Hva slags ET bør jeg se etter på 15x6" og 15x7"

 

Kan jeg gå for 16" eller 17" også? Vet ikke om jeg vil det, for bilen er stiv nok fra før, men greit å vite alternativene...

 

Prøvde å søke gjennom forumet først, men fant ikke noe.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er vel ET38, du kan da avvike maks 15mm fra dette, altså inntil 7,5mm per side.

Du kan selvsagt ha annen diameter på felg, men rulleomkretsen på dekket må ikke avvike mer enn 5% fra originalt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, med samme innpress vil den bygge halvparten av breddeforskjell innover, den andre halvparten utover.

 

7" felg er 178mm bred og 5,5" felg er 140mm bred. Differansen er 38mm, 19 av disse vil bygge (lenger) utover og 19 (lenger) innover enn originalfelgen :)

 

Diameter på felg har ingenting å si på innpresset.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cab med eller uten hjulbue lister?

uten er det safest å satse på 6.5" felg et 33 vis du skal lavt.

eg har 7x15 et 38, litt plass problem fremme inn mot fjørene på det justerbare så har 5mm spacer.

bak har eg mye plass. men eg har voldtatte hjulbuer og plast breddere.

 

Cab med Clipper kit kan kjøre 7.5x17 vis ønskelig. sjekk etter en Rød cab som ligger på Finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er clipper kit jeg har; hjulbuelister, sideskjørt og fangere som ligner på 90-fangere.

 

Kjøpte inn et sett med 15x6" i går, måtte ha sommerdekk mens jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha på den på sikt.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår