Gå til innhold

Får ikke låst baggasjeluke!

Ranger emnet


Siw Paulsen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg håper dette er riktig forum. Jeg kan ikke noe særlig om bil, men vil gjerne vite litt før jeg får løst problemet hos noen som kan.

 

Bilen - en VW Golf 1.6 motor 2004 modell - har nå problemer med baggasjeluken. Den vil rett og slett ikke låse, så den står konstant åpen. Sentrallåsen fungerer på alle de andre dørene, og jeg har sjekket sikringene. Alle er hele - både de som sjekkes på venstresiden av dashbordet og de som er under panseret.

 

Noen har sagt at det høyst sannsynlig er en jordfeil og at jeg må lære meg å bruke multimeter. Kan noen fortelle meg mer om dette? Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal starte for å lese om/finne ut av problemene.

 

Tusen takk så lenge! Håper noen har tips og råd.

 

Hilsen,

 

Siw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok motoren inne i der,eg byttet ut min med ein vanlig sentralås motor.

Lik den eg har bilde av nedenfor,men da må du tilpasse det litt for og få det til og passe.

Tror eg har ein ekstra liggende,så ta kontakt om du trenger.

 

[ATTACH]38377[/ATTACH]

post-68654-13804855009806_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min Passat 3bg 2005 -da var det fuktighet som var kommet inn der man trykker på håndtaket for å åpne (trykkføler/sensor) som var defekt. Dette fordi gummien rundt var blitt gammal og morken, og vann hadde rent inn (var full i hvit eir innvendig). Passaten var iallefall slik at motoren fikk signal via føleren -trodde selv motoren var ødelagt. Men når jeg skiftet føleren virket motoren igjen, og alt kunne låses.

 

Bare et tips om skifte av motor ikke fungerer -skift kontakt/føleren ;) -Og for de som mener du har jordfeil, så ville en jordfeil hatt innvirkning på hele sentrallås-anlegget ettersom det er samme kurs.

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det høres plausibelt ut at en jordfeil ville påvirket alt. Takk for tips!

 

Hadde lignende problem på min Passat 3bg 2005 -da var det fuktighet som var kommet inn der man trykker på håndtaket for å åpne (trykkføler/sensor) som var defekt. Dette fordi gummien rundt var blitt gammal og morken, og vann hadde rent inn (var full i hvit eir innvendig). Passaten var iallefall slik at motoren fikk signal via føleren -trodde selv motoren var ødelagt. Men når jeg skiftet føleren virket motoren igjen, og alt kunne låses.

 

Bare et tips om skifte av motor ikke fungerer -skift kontakt/føleren ;) -Og for de som mener du har jordfeil, så ville en jordfeil hatt innvirkning på hele sentrallås-anlegget ettersom det er samme kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår