Gå til innhold

Erfaring med feilkodeleser fra Biltema?

Ranger emnet


volvoen

Anbefalte innlegg

Eg har lånt og prøvd den billige biltema feilkodeleseren koster vel 399kr og den fungerer til og slette/lese koder,den pro har eg aldri prøvd men ser ut som den får du ut mer info fra ECU og så virker det lettere og navigere med den.

Den volvo bildiagnostikk kabel FCR må du ikkje kjøpe på den nettbutikken, de har med usb som koster rundt 100kr på ebay.

Eg har vag com som er koblet til laptop via usb,den fungerer heilt greit men er litt styr og koble opp i forhold til den fra biltema som du bare plugger til OBD2 kontakten.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der er proff og kan endre innstillinger men kan fort bli komplisert,eg synes den på biltema holder lenge for og feilsøke og lese koder.

Hvis du har tenkt og bruke den mye og sette deg godt inn i feilsøking og innstalere ekstra utstyr eg den svenske god,men er det feilsøking/sletting holder den på biltema til 399kr.

Du kan jo kjøpe den til 999kr men eg skal kjøpe meg den til 399kr for den holder lenge til mitt bruk,som er hobbymekaniker.

Lykke til,må føre deg opp på her når du har lært deg med den da:http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På den billige trykker du scroll når du er inne på feilkoden så trykker du scroll igjen når den spør om du vil slette koden.

Kommer ikke inn på bruksanvisningen til pro leseren,biltema har feil i serveren.

Eg har ikke brukt den pro så der er eg ubrukelig uten bruksanvisnig,følgte ikke det med bruksanvisning?

Her er bruksanvisning til den billige VAG:http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/15-1361_man.pdf

Skal prøve igjen seinere om eg får opp bruksanvisning til din

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til Volvo - men jeg kjøpte en slik USB dings, på ebay, til Focusen min og den hadde hadde rubbel og bit. Mange slike har bare motorkoder og ikke abs, airbags osv. Kostet godt under kr 200,- og fungerte glimrende. Selv hadde jeg en feil med abs/esp som jeg dermed leste ut feilkode, skiftet aktuell del og slapp unna med en totalkostnad på rundt kr 2000,- i stedet for mellom 10 og 15k hos Ford. Det tok meg under 10 minutter å installere programvaren på pcen og å lese av feilkoden - man kan virkelig lure på hvordan verksteder kan ta en tusen lapp for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til Volvo - men jeg kjøpte en slik USB dings, på ebay, til Focusen min og den hadde hadde rubbel og bit. Mange slike har bare motorkoder og ikke abs, airbags osv. Kostet godt under kr 200,- og fungerte glimrende. Selv hadde jeg en feil med abs/esp som jeg dermed leste ut feilkode, skiftet aktuell del og slapp unna med en totalkostnad på rundt kr 2000,- i stedet for mellom 10 og 15k hos Ford. Det tok meg under 10 minutter å installere programvaren på pcen og å lese av feilkoden - man kan virkelig lure på hvordan verksteder kan ta en tusen lapp for dette.

 

Er ute etter det samme til min Mondeo. Har du en link eller et produktnavn på denne usb-tingen? Er jo så mye der ute, så greit å kjøpe noe som folk har testet før deg :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår