Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja den var litt dyr men var råtøff det kontrollen med display på,kan rulle opp og ned med vinduer/kutte bensintilførselen/starte bilen/varsler ved inbrudd og masse mer.Har rekkevidde på 2-3km den fjenkontrollen.

I tilleg så er det mikrobølgesensor og dual stage shock sensor(glassknusesensor).

Om du mister fjernkontrollen kan du banke ein kode så åpner den bilen.

Var imponerende stykke elektronikk,synd den var så dyr blir vel 2000kr inkl frakt.

Her er det mer inngående info fra produsent:http://www.easycaralarm.com/remote_start_alarm_e7-b.php

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var utrolig stilig ! Prisen er jo egentlig ikke så ille stiv i forhold til hva du får, fra BS bildeler får du så vidt en sentrallås til 2500kr.

Jeg ga vell 900kr for mitt sett, det var med start knapp og keyless entry osv da.

 

MEN nå! Jeg vil starte med å beklage for at jeg har brukt så utrolig lang tid! Men har vært usikker på om jeg skulle kjøpe ny bakluke eller ikke, men NÅ har cleaningen startet, jeg tok av emblem og noen bokstaver nå, så tar jeg håndtaket imorgen : ) Så får vi se hvordan det går, bilder tar jeg såklart, og jeg har valgt den metoden du sendte, han som ikke sveiset!

 

Møkkete bil, mørkt ute! FØR start: [ATTACH]38873[/ATTACH]

Like møkkete bil, like mørkt men emblemet er av: [ATTACH]38874[/ATTACH]

 

Imorgen starter jeg med en bilvask også blir det demontering av håndtaket :)

Monterer dette: ELEKTRISK BAGASJEROMSÅPNER Bilxtra

El åpner fra bilxtra. Har ikke helt bestemt meg for om det blir en bryter ved siden av bensinlokk bryteren, eller om jeg bare kobler den opp på spaken til bakviskeren. Sliter litt med å finne tilsvarende knappsom bensinlokk knappen, hvis du så på guiden til han med "gule" golfen som du sendte meg, så hadde han en org knapp til bagasjeluke, den likte jeg meget godt!

post-74412-13804855065448_thumb.jpg

post-74412-13804855065504_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om noen DIY på å demontere midten mellom setene forran ? Altså få vekk all plastikk og sånn ved håndbrekket, jeg har sånn armlene som er i veien, jeg har fundert i flere timer på hvordan jeg skal få fjernet det... Armlene må ut først tror jeg... Vet du om noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vett der er guide på hvordan man fjerner midtkonsollen,enten så var det vwvortex.com eller ukmkiv.net skal se om eg finner.

Mange av guidene til ukmkiv.net virker ikke lenger,men skal nok finne den :-)

Sånn bryter som han har til åpne bagasjeluke finner du på høggeren,meiner han brukte bensinlokk knapp uten og være 100% sikker.

Skal leite etter guide når eg kommer fra jobb.

 

Edit her fant eg den:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?958556

 

Vett det fåes sånne deksler man putter i hullet der armlenet stod,får også tak i midtrkonsoll som har koppholder og er litt tøffere men tror de koster rundt 1000kr + frakt.[ATTACH]38875[/ATTACH]

Her er det ein oversikt med linker til de fleste mods og DIY på vwvortex:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5187132&p=69931673&viewfull=1#post69931673

post-68654-1380485506555_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Jeg liker armlenet, er så og si avhengig av det + at det er et veldig praktisk rom inni.

Den midtkonsollen du har bilde av der var utrolig stilig og praktisk egentlig i forhold til min! Finnes sånt kanskje billigere på ebay.de ?

 

Og her er det fremskritt på bakluken min: [ATTACH]38878[/ATTACH]

Har fått inn platen og jeg limte den med " Welcome to the Würth Group! "

Spesielt egnet til metall, venter nå på at dette skal herde ( 24T stod det... Parkerte i solen :) )

 

Så har jeg begynt å rengjøre etter VW emblemet, GTI bokstavene er borte, må bare rengjøre.

 

EDIT: Her ser du også hva jeg gjorde med antennen min, jeg bare rett og slett skrudde av selve antennen, da hullet til den ikke går igjennom taket er det fortsatt tett. Klumpen sitter igjen, men det er helt okei foreløpig :)

post-74412-13804855065787_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut med bakluken,skal sjekke på ebay selv om eg ikke har sett sånn midtkonsoll der tildligere.

Fant ein hos ESC tuning i USA til 142$ den er orginal,billigere enn dette trur eg neppe man finner.

Frakten kommer foresten på:56.77$

Eg leste feil tidligere om armlene,er veldig glad i armlene selv er så behagelig og gire med det der eineste er når dama sitter på får eg ikke ha det i fred tror hun også liker det he he.

Kunne godt tenkt meg midtkonsoll med koppholder i,står litt i veien de som er over stereoen.

 

 

 

Skal du fjerne GTI bokstavene?,eg meiner de bør være der da men er jo så mangen som fjerner dem.

Skal du sparkle der VW emblemet var?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Jeg fant noe på tysk ebay, billig og orginalt, men kun den typen jeg allerede har, skal se på ESC tuning.

 

Ja det blir problematisk det når dama også er med, kjenner til problemet ! Enig med deg at koppholder over stereo passer rimelig dårlig, da det dekker store deler av min spiller. Jeg kan legge ved bilde etterpå av hvordan det ser ut inni bilen min :)

 

Jeg funderte lenge på om jeg skulle la GTI stå eller ikke, GOLF greiene var fjernet da jeg kjøpte bilen , men det endte med at jeg fjerna GTI også... Blir nok sparkel over VW emblemet ja, var ikke store gropen der, men jeg vil ikke kjøre rundt med noe "ring" i bakluken.

Med litt hjelp av solen så ser den faktisk clean ut, bortsett fra hullet jeg tettet da;

[ATTACH]38879[/ATTACH]

Her ser du hvordan det ser ut, vasker bort resten av GTI "Limet" imorgen når Wurth gugga har herdet.

[ATTACH]38880[/ATTACH]

post-74412-1380485506585_thumb.jpg

post-74412-13804855065912_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de senter konsollene med koppholder bare blei brukt på spesial utgave av den amerikanske GLI utgaven,eg har gitt deg feil link den eg gidde deg er uten koppholderen bak.

For og få denne til og passe 100% må man bøye håndbrekket 10 grader mot førersetet,her er link til den med koppholder/myntholder bak koster 208$

Volkswagen Golf IV 1.8T > Interior > Center Console > ES#250824 Center Console Conversion - Black - MK4CNSLESWP

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt :(

Men ja, der er den ! Den ser utrolig bra ut syns jeg , men jeg lurer på om jeg ikke skal satse på en annen armlene, evt med større oppbevaringsrom :) takk for linken!

 

EDIT: Her er innsiden, de koppholderne er utrolig klønete!

[ATTACH]38893[/ATTACH]

 

[ATTACH]38894[/ATTACH].

 

Det blå er plastidip forresten, resten er stickerbomb.

post-74412-13804855066188_thumb.jpeg

post-74412-13804855066244_thumb.jpeg

Endret av sebb93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe inni da,har du levert inn spilleren som blei øydelagt?

Eg har lyst og lakkere rundt lysbryter/lufteventil og lufteventilene i midten og høyre siden,har bare ikke hatt tid må bytte hjullager fremme og fikse lite rustskade i bakskjermen før ferien kommer.

 

Fekk foresten tilbud fra Korea i dag på den PKE settet med 2veis fjenkontroll med skjerm,her er overslaget:

So Total amount of 1 set to Norway is $257.7= $218 (value of 1 set) + $29.3(shipping cost) + $10.4(paypal handing fee).

Var ikke gale det,er gjenom alibaba.com men ser han tar pay-pal,er mulig og sende tilbake om man ombestemte seg og få ein prøve ordre.

Vett ikke eg ka prøve ordre betyr,men han selger rundt 3000 sånne set iløpet av måneden sier han.

Trur eg skulle fått han til og gå ned litt i pris men klarer ikke og bestemme meg,er sikkert vanskelig og koble til.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ble sendt tilbake, betalte ett lite mellomlegg å fikk Pioneer AVH-X5500BT. ( Pioneer AVH-X5500BT - Bilradiospesialisten - 2-DIN A/V Hovedenhet ) da slapp jeg også å vente på service osv, alt gikk på 1 uke :)

 

Det har jeg også tenkt på, men lakkere med hva, plastidip ?

 

Altså det er ikke så utrolig avansert om du kan bruke multimeter, det er jo enkelt å måle seg frem, hvertfall når det gjelder "keyless go" Men lås systemet begynte jeg aldri med..men ca 1500kr er jo en bra pris for alt det der, det må jeg si!

 

Jeg har forresten sparklet 1 tynt lag på bakluke , og vasket litt på lim klisset etter bokstaver og emblem:

[ATTACH]38912[/ATTACH]

 

Jeg har også montert bakluke åpner, kjøpte sett fra Bilxtra ( ELEKTRISK BAGASJEROMSÅPNER Bilxtra ) Den valgte jeg å koble på Bakluke viskerens SPYLE bryter, da jeg har fjernet både visker og spyler, da har jeg en liten "sikkerhets margin" om jeg skulle komme borti bakvisker bryteren, så går den ikke opp før jeg "spyler" . Jeg har det sånn til jeg evt bytter til Org bryter fra ebay eller noe, har ikke helt bestemt meg. Kan ta bilde av dette etterhvert, festet solonoiden enkelt og greit med det WURTH klinet jeg brukte på metall platen til håndtaket. Så det må herde en god stund!

 

Men når det kommer til lakkering av "emblem hull og håndtaket" så vet jeg ikke hvor pent det vil bli, må vell hellakkere bakluken for å få et bra resultat? er ikkenoe flink med lakkering osv... Vurderer å kanskje foliere panser, tak og bakluke i matt svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår